چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۱
«عشق پدر به پسر»، رمان منتشر نشده گلابدره‌ای چاپ می‌شود

سهراب هادی، نقاش و مولف، در مراسم تشییع پیکر سیدمحمود گلابدره‌ای از رمان منتشرنشده این نویسنده سخن به میان آورد و از انتشار آن خبر داد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، «عشق پدر به پسر» نام این رمان است که درباره زندگی خود این نویسنده نوشته شده است و عواطف و احساسات او را نسبت به فرزندانش در سال‌هایی که آن‌ها از او دور بودند، تشریح می‌کند.

هادی در سخنرانی خود به مراحل انتشار این رمان اشاره کرد  و گفت: این رمان در حال حاضر دست‌نویس است و من در تلاشم آن را در انتشارات «تندیس» به چاپ برسانم.

وی درباره دوره‌های مختلف نویسندگی گلابدره‌ای سخنرانی کرد و گفت: آدم‌هایی که در این مرتبه از جامعه‌شناسی و توانایی ذهنی قرار دارد نباید در مسیر زندگی دنیایی درگیر مشکلات شوند به گونه‌ای‌ که توانایی‌ ذهنی، قدرت‌های درونی و خلاقیتشان را از دست بدهند.

فیروز زنوزی جلالی و محمدرضا بایرامی، دیگر نویسندگانی بودند که در مراسم تشییع پیکر گلابدره‌ای درباره زندگی و آثار این نویسنده سخن گفتند.

این نقاش همچنین نسخه دست‌نویس نامه گلابدره‌ای به وزیر مسکن و شهرسازی در سال 1386 را در اختیار خبرنگاران گذاشت.

گزارش تکمیلی مراسم تشییع پیکر سیدمحمود گلابدره‌ای متعاقبا منتشر می‌شود.

گلابدره‌ای، دوست و همراه جلال آل‌احمد 28 دی 1318 در گلاب دره شميران تهران به دنيا آمد. وی بعد از گذراندن تحصيلات مقدماتی و متوسطه، وارد دانشكده ادبيات شد و دانشگاه را ناتمام گذاشت و با ورود به دانشگاه بين‌المللی لندن، در رشته ادبيات انگليسي اين دانشگاه تحصيل كرد. 

نويسنده «حكومت نظامی» نزدیک به نیم قرن سال در عرصه رمان‌نويسی، ترجمه و انتشار مقالات پژوهشی فعال بود.

«سگ كوره‌پز» گلاب دره‌ای را وارد جرگه رمان‌نويسان كرد و از رمان «منير» نيز می‌توان به عنوان آخرين آثار اين نويسنده ياد كرد.

سيدمحمود گلاب دره‌ای در حوزه انقلاب و دفاع مقدس نيز آثار متعددی را خلق كرده است.

این نویسنده 15 مرداد در اثر بیماری درگذشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها