یکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۳
«آرش و تهمینه» پلی میان گذشته با عصر حاضر

آرش و تهمینه اثری از سیامک گلشیری است که به دست انتشارات افق به چاپ رسیده. داستان این کتاب در سال ۱۰۹۸ خورشیدی به وقوع می پیوندد و به زندگی آرش شخصیت اصلی داستان می‌پردازد.

ایبنا نوجوان: «آرش و تهمینه» رمانی از سیامک گلشیری است که انتشارات افق آن را به چاپ رسانده است. داستان این کتاب به زندگی شخصیتی به نام آرش می‌پردازد و داستان از زبان آرش نقل می‌شود. در این داستان آرش که همراه با خانواده‌اش به پارک رفته، در تاریکی شب وارد کاخ هشت بهشت می‌شود و به اتاقی عجیب راه پیدا می‌کند. در آن‌جا دختری به نام تهمینه ادعا می‌کند که قرار است همان شب شاه سلیمان به کاخ بیاید و به فرمان او پدر تهمینه را که یکی از سرداران شاه است، گردن بزنند. آرش با سردرگمی پی می‌برد پا به جهانی گذاشته که فرسنگ‌ها از جهان خودش فاصله دارد و همین دستمایه‌ی اتفاقاتی ناخواسته است.

زاویه دید این کتاب اول شخص است و داستان از زبان آرش روایت می‌شود.

در این کتاب می‌خوانید: «وقتی چشمهایم را باز کردم، مثل دیوانه‌ها داشتم دور خودم می‌چرخیدم. چیزهایی را که می‌دیدم، باور نمی‌کردم. من کجا بودم؟ اصفهان سال ۱۰۹۸! شاه سلیمان صفوی! اما این‌ها چه معنی داشت؟ چه اتفاقی برایم افتاده بود؟ سعی کردم در ذهنم به عقب برگردم؛ به لحظه‌ای که داشتم با پدرم و بهزاد و مرجان توی پارک بازی می‌کردم و بعد با بهزاد پشت یکی از دیوار‌های کاخ پنهان شدیم.
سعی کردم لحظه لحظه‌اش را به یاد بیاورم،‌ جز به جز چیزهایی را که اتفاق افتاده بود. داشتم به همه‌ی این چیزها فکر می‌کردم که از دور صدایی شنیدم. برگشتم طرف صدا. سایه‌ی دختر را از دور دیدم که جایی ایستاده بود و برایم دست تکان می‌داد.
»


از سیامک گلشیری تاکنون نزدیک به چهل اثر منتشر شده که در میان آن‌ها می‌توان به بیش از ۱۰ رمان و ۵ مجموعه‌ی داستانی اشاره کرد. آثار گلشیری تاکنون جوایزی از جمله جایزه‌ی کتاب سال مهر، لوح تقدیر جشنواره‌ی کتاب برتر کودک و نوجوان و لوح تقدیر جایزه‌ی یلدا را از آن او کرده‌اند.

کتاب ۱۴۹ صفحه‌ای «آرش و تهمینه» با شمارگان دو هزار ۵۰۰ نسخه و به بهای چهار هزار و ۵۰۰ تومان وارد بازار شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها