چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۶ - ۱۱:۵۷
114 نكته رهگشاي زندگي جوانان

كتاب «114 نكته رهگشاي زندگي جوانان» تأليف «دكتر وحيده غبيشاوي» توسط انتشارات فراگفت براي دومين بار تجديد چاپ شد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، كتاب «114 نكته رهگشاي زندگي جوانان» با استفاده از آيات قرآن و روايات تهيه و تدوين شده‌است.

ناشر اين كتاب در مقدمه آورده‌است:
«مطالعه اين كتاب به جوانان و نوجوانان پيشنهاد مي‌شود، زيرا مي‌تواند نقش مفيد و مؤثري در حل معظلات و مشكلات عديده فكري، روحي و اخلاقي ايشان داشته باشد. به پيوست در انتهاي كتاب، داستان معروف «مشكل‌گشا» در قالب قصيده‌اي شيرين آورده شده‌است.»

از موضوعات اين اثر مي‌توان به گام نهادن در راه مستقيم، ضرورت صبر و تحمل، فقط خدا، گذشت زمان مي‌آموزد، زندگي سراي آزمايش، عدالت در حزن و اندوه، اعتماد به نفس، زشتي شكم‌پروري، زيان دنيا، كرامت و عدم معصيت، ثمره ترس از خدا، ارزش وفاي به عهد، توكل به خدا، آرايش فقر و توان‌گري، حدّ اعتدال هيجانات و اراده اشاره كرد.

در نكته شماره 75 اين كتاب با عنوان «علايم ايمان» آمده‌است:
«بدان كه ايمان معرفت از طريق دل، اعتراف به زبان و انجام آن توسط اعضا و جوارح است، يعني ايمان حقيقي را بايد از راه دل تصديق نمود و نسبت به آن شناخت يافت و پس از تأييد آن از راه دل، با زبان اقرار و در جهت شناسايي و تبليغ آن كوشيد و آن‌گاه از راه اعضاء انجام داد، تا همگان نور معرفت آن را در دلت و حقيقت بيان آن را از زبانت و واقعيت اعتقاد راستين تو را با عمل، توسط جسم تو بيابند.»

علاوه بر قرآن‌كريم، نهج‌البلاغه، تحف‌العقول، سفينت‌البحار، وسايل‌الشيعه، غررالحكم، لئالي‌الاخبار و شرح لمعه(في احكام‌الاموات) از منابع مورد استناد نويسنده در تدوين اين اثر هستند.

از ديگر آثار «وحيده غبيشاوي» مي‌توان دل‌شكسته(مجموعه اشعار عرفاني، اجتماعي و عاطفي)، كوله‌بار غم ، چشم انتظار و بر فراز شمشادهاي آبادان را نام‌برد.

كتاب «114 نكته رهگشاي زندگي جوانان» را انتشارات فراگفت قم در قطع رقعي، 96 صفحه، شمارگان 4000 نسخه و بهاي 10000 ريال روانه بازار كتاب كرده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها