دوشنبه ۲۶ آذر ۱۳۸۶ - ۱۵:۴۴
نقش تغذیه در سلامتی و رفتار

کتاب «نقش تغذیه در سلامتی و رفتار» تألیف «حسنعلی میرزابیگی و فرهاد میرزابیگی» توسط انتشارات فراگفت منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «نقش تغذیه در سلامتی و رفتار» در 6 فصل با عناوینی چون؛ اهمیت تغذیه، نیازهای تغذیه‌ای در نوجوانی و بلوغ، راهنمای تغذیه جوانان، نگاهی به پدیده چاقی در مردان و زنان و به بررسی تأثیر مواد غذایی بر رفتارهای اجتماعی پرداخته‌است.

از موضوعات این اثر می‌توان به؛ ارتباط تغذیه نامطلوب با رفتارهای غیر اجتماعی کودکان، برخی رژیم‌های لاغری، تأثیر برخی خوراکی‌ها بر سیستم عصبی، غذاهای آرامش بخش، نقش والدین در شکل‌گیری عادت تغذیه در کودکان، عوارض چاقی موضعی، ماسک‌های زیبایی، مواد معدنی و ویتامین‌ها اشاره کرد.

در بخشی از کتاب با عنوان «اهمیت تغذیه» آمده‌است:
«بسیاری از مردم از شنیدن این که مواد غذایی بر رفتار آن‌ها تأثیر دارد، شوکّه می‌شوند اما جالب است بدانید مواد غذایی روی سلول‌های مغزی هم به اندازه هر سلول دیگر بدن تأثیر می‌گذارند.»

از منابع مورد استناد مولف در تدوین این اثر کتب؛ رژیم غذایی و فراموشی، طب‌الصادق، علوم اسلامی بهداشت، خودآموز حفظ تناسب اندام با رژیم غذایی، بهترین کلید تغذیه برای کودک و نوجوان و گیاه درمانی قابل ذکر ند.

کتاب «نقش تغذیه در سلامتی و رفتار» را انتشارات فراگفت قم در قطع رقعی، 104 صفحه، شمارگان 5000 نسخه و بهای 15000 ريال روانه بازار كتاب کرده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها