چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۸۶ - ۱۰:۵۲
برگزاري چهارمين نشست ادبيات افغانستان

مجموعه شعر «گريه‌هاي مريم مصلوب» سروده شاعر افغان «حفيظ الله شريعتي» پنج شنبه، اول آذر، با حضور «عبدالرحيم جعفري» و «محمد واعظي» در سالن شماره 2 تالار انديشه حوزه هنري نقد و بررسي مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از واحد خبر حوزه هنري، اين نشست چهارمين نشست از سلسله نشست‌هاي نقد و بررسي ادبيات افغانستان است كه به كوشش مركز آفرينش‌هاي ادبي حوزه هنري برگزار مي‌شود. 

حفيظ‌ الله شريعتي، شاعر و روزنامه‌نگار افغان، متولد 1357 درافغانستان،ر دانشجوي دوره دكتري زبان و ادبيات فارسي دانشگاه علامه طباطبايي است. مجموعه شعرهاي «حديث سپيد» و «در آشيانه باران» وي در پاكستان و با همكاري كنسولگري ايران و مجموعه شعر «افغانستان در غربت» وي نيز در ايران منتشر شده است. 

حفيظ الله شريعتي در زمينه ترجمه نيز فعال بوده و علاوه بر ترجمه اشعار شاعران ساير ملل، از انگليسي به فارسي، و چاپ آن آثار در نشريات ادبي، مجموعه شعري از يك شاعر زن بنگلادشي رابه نام «ممتازرينو» به فارسي ترجمه كرده است. 
علاقه‌مندان براي حضور دراين نشست مي‌توانند در ساعت 16 روز ياد شده به سالن شماره 2 تالار انديشه حوزه هنري واقع در تقاطع خيابان‌هاي حافظ و سميه مراجعه كنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط