دوشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۱۵
عابديني: كتاب را بر اساس نياز مخاطبان توليد كنيم

ناشر كتاب‌هاي عمومي با اشاره به پايين بودن شمارگان كتاب‌هاي عمومي در كشور كه از دغدغه‌هاي مقام معظم رهبري به شمار مي‌آيد، گفت: در صورتي كه ناشران به توليد كتاب‌هاي متناسب با نياز و علايق مخاطبان اقدام كنند، سرانه مطالعه در كشور و همچنين شمارگان كتاب‌هاي عمومي بالا خواهد رفت./

سيدحسين عابديني، مدير مسوول انتشارات سفير اردهال، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اظهار داشت: در صورتي كه مسوولان حوزه كتاب از ناشران سراسر كشور حمايت كنند، آثاري متناسب با نياز مخاطبان و جامعه فعلي از سوي ناشران توليد مي‌شوند و در نتيجه، مخاطب رغبت بيشتري براي خريد و مطالعه كتاب خواهد داشت.

وي با اشاره به ضرورت توليد كتاب‌هاي مناسب براي كودكان و نوجوانان در كشور تصريح كرد: ترويج فرهنگ مطالعه در ميان كودكان در كودكستا‌ن‌ها و مهد‌هاي كودك از جمله عوامل مهم براي افزايش سرانه مطالعه در كشور محسوب مي‌شود. همچنين كودكان بايد در همان مراحل نخستين آموزش، با ضرورت و اهميت مطالعه آشنا شوند.
نويسنده حوزه دين ادامه داد: از مواردي كه باعث افزايش شمارگان كتاب‌هاي عمومي در كشور مي‌شود، مي‌توان به هدفمند‌ كردن يارانه‌هايي كه دولت براي تامين كتاب و گسترش كتابخواني در كشور در نظر مي‌گيرد، اشاره كرد. بيشتر بُن‌كارت‌هايي كه در اختيار عموم مردم قرار مي‌گيرند، قابليت تبديل شدن به پول نقد را دارند و در نتيجه، كمتر كسي با اين بُن‌كارت‌ها به خريد كتاب اقدام مي‌كند.

عابديني يادآور شد: در صورتي كه دولت تمهيداتي را بيانديشد تا با اين بُن‌كارت‌ها فقط بتوان كتاب خريداري كرد، مي‌توان تا حدودي به ترويج فرهنگ مطالعه در ميان عموم مردم اميدوار بود.

مدير مسوول انتشارات سفير اردهال در پايان گفت: ارايه كتاب‌هاي مورد نياز اعضاي يك خانواده با قيمت مناسب و دسترسي آسان و سريع به اين كتاب‌ها، از ديگر مواردي‌اند كه باعث افزايش شمارگان كتاب‌هاي عمومي در كشور مي‌شوند.

مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، صبح چهارشنبه هفته گذشته (۲۹ تیر) در دیدار جمع کثیری از کتاب‌داران، جایگاه مطالعه و شمارگان کتاب‌ها را برای کشوری چون ایران ناکافی دانسته و خواستار همت بیشتر همه مسوولان برای نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی در کشور شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط