یکشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۹
گلچيني از آراي انديشمندان جهان درباره پژوهش كيفي

كتاب «راهنماي پژوهش كيفي» اكنون توسط جمعي از استادان و دانش‌آموختگان برتر دانشكده صدا و سيما در حال ترجمه به زبان فارسي است. اين اثر مرجع حدود 50 مقاله جديد در حوزه پژوهش‌هاي كيفي در عرصه علوم انساني را دربر دارد./

دکتر عبدالله گیویان، يكي از مترجمان اين اثر، در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با بيان اين مطلب، اظهار داشت: اين مقالات نگاهي كيفي و انتقادي به مسايل اجتماعي و علوم انساني دارند.

نويسنده و مترجم حوزه جامعه‌شناسي، مشاركت دانشمندان كشورهاي توسعه نيافته در تاليف مقاله هاي اين مجموعه را از جمله ويژگي‌هاي اين اثر برشمرد و گفت: اين اثر علاوه بر معرفي، طرح و نقد روش‌هاي كيفي در حوزه علوم انساني، يكي از منابع بسيار مهم براي تقويت اين ايده به شمار مي‌آيد كه «دانش‌هاي انساني مي‌توانند دانش‌هاي بومي باشند.»

اين استاد دانشگاه كه تاليفات متعددي در حوزه جامعه‌شناسي دارد، بازگردان كتاب «راهنماي پژوهش كيفي» را بر اساس نسخه‌اي خواند كه سال 2005 از سوي انتشارات علمي ـ دانشگاهي «سيج» منتشر شده است و اظهار كرد: اين اثر به عنوان متن آموزشي علاوه بر دانشجويان مقاطع كارشناسي ارشد و دوره دكتري، اطلاعات جالب توجهي را براي بسياري از استادان و محققان حوزه جامعه‌شناسي و علوم انساني دربر دارد.

وي دكتر سياوش صلواتيان، دكتر محسن بني‌هاشم، دكتر محمود احمدي و ... را از جمله استادان همكار اين مجموعه نام برد و «صبا خسري» را از دانشجويان برتري برشمرد كه در اين بازگردان همكاري دارند. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط