چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۵
جشنواره شعر در گرجستان

پنجمین جشنواره بین‌المللی شعرای روسیه و گرجی 6 ژوئن (16 خرداد) در شهر باتومی گرجستان برگزار می‌شود.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه خبری نوستی گروزی گرجستان، اين جشنواره به ابتکار "کلوب روسی" که یک نهاد فرهنگی در گرجستان است، برگزار می‌شود.

در این جشنواره بیش از 80 شاعر از 32 کشور جهان حضور خواهند یافت. شب شعر از مهم ترین برنامه‌های این جشنواره است که تحت عنوان «رویاهای گرجستان» برگرفته از عنوان کتاب بلا آخمادولینا شاعر فقید روسی، داير خواهد شد. در این جشنواره «ایلیای دوم» پیشوای نصرانیان گرجستان و «کریل» پیشوای روحانیان روسیه شرکت خواهند کرد.

ایلیای دوم ،پیشوای نصرانی‌های گرجستان برگزاری این جشنواره در موقعيتي که مناسبات دو کشور گرجستان و روسیه با تنش مواجه است را در امر تحکیم پیوندهای دو ملت گرجی و روسی مهم خواند و اظهار امیدواری کرد با برگزاری این رویداد مهم موانع ایجاد شده بر سر راه دو کشور رفع خواهد شد. در میز گرد و دیدار و ملاقات ها علاقمندان ادب شاهد سخنرانی و گفتگوهای شاعرانی مثل لیو ستورویا، نیکو جورجانلی، واحد گنجه یف، آلکسی سوتیکف، الیسو نیکولایف، آلکساندر کابانف، یولیا کیم، مانان مینایدی، یوری ریاشیسیف، یلینا فانایلف، شاعران روسیه و گرجستان خواهند شد. 

علاقمندان شعر و ادب همچنین شاهد برنامه ادبی با حضور شعرای نامدار در تالار بزرگ تئاتر شهر تفلیس خواهند بود که به صورت زنده از تلویزیون این کشور نيز پخش خواهد شد.

اين جشنواره که از 6 تا 15 ژوئن داير خواهد بود در شهرهای باتومی، پوتی، روستاوی و تفلیس برگزار و در مراسم اختتامیه به شماری از شاعران مطرح دو کشور روسیه و گرجستان جوایزی اهدا مي‌شود. بازدید مهمانان از مرکز کانون پرورش و رشد جوانان گرجستان در شهر تفلیس نیز از برنامه های جنبی این جشنواره است.

گزارشگر: شاه منصور شاه میرزا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها