سه‌شنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۶
88 درصد آلمانی‌ها در تعطیلات کتاب می‌خوانند

طبق نظر سنجی یک پورتال مسافرتی با نام «آخرین دقیقه»، کتاب‌ها در تعطیلات مردم آلمان نقش عمده‌ای ایفا می‌کنند و 88 درصد آلمانی‌ها در تعطیلات کتاب می‌خوانند.\

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، بر مبنای این نظر سنجی که 1000 نفر در آن شرکت داشتند ، 27 درصد مردم در زمان مرخصی خود بسیار زیاد به مطالعه کتاب می‌پردازند و 61 درصد در این زمان مطالعه اندکی دارند و در مقابل 12 درصد در تعطیلات خود هیچ زمانی را به مطالعه اختصاص نمی‌دهند. 

در میان بانوان حدود 9 درصد به هیچ وجه کتاب نمی‌خوانند و 33 درصد بسیار زیاد به مطالعه می پردازند. در آقایان نیز 17 درصد به هیچ وجه مطالعه نمی کنند و 18 درصد زمان بسیار زیادی را به کتاب خواندن اختصاص می‌دهند. 

محبوبترین آثاری که در زمان تعطیلات و مسافرت مطالعه می شوند به ترتیب کتاب های راهنمای مسافرت (46 درصد) ، رمان‌ها (44 درصد) ، کتاب های جنایی (35 درصد) ، غیرداستانی (17 درصد) ، داستان‌های عاشقانه (16 درصد) رمان های تاریخی (15 درصد) و زندگینامه‌ها (9 درصد) هستند.

همچنین شرکت کنندگان در این نظرسنجی از آثار علمی تخیلی، تریلر، فانتزی – رمان و یا نشریه به عنوان دیگر آثاری نام بردند که در تعطيلات آنها را مطالعه می‌کنند. 

در این میان 36 درصد مردم چند جلد کتاب را در کنار وسایل مسافرتی خود جمع می‌کنند و از اين ميان تنها 2 درصد می‌توانند از یک دسته کامل کتاب منتخبشان همه را بخوانند. اما برای 46 درصد همراه داشتن یک جلد کتاب در تعطیلات کفایت می‌کند و 17 درصد هیچ کتابی را همراه خود به مسافرت نمی‌برند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها