چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۶
لوییز گلیک، برنده نوبل، مجموعه شعر جدید منتشر می‌کند

مجموعه شعر جدید لوییز گلیک با عنوان «دستور عمل‌های زمستانی» سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین - لوییز گلیک، برنده نوبل ادبیات قرار است اولین مجموعه شعر خود را پس از هفت سال در سال ۲۰۲۱ منتشر کند. این اولین کتاب او بعد از تبدیل شدن به شانزدهمین زن برنده این جایزه مهم ادبی است.
 
گلیک در ماه اکتبر به عنوان برنده جایزه نوبل معرفی شد. هیات داوران از «صدای شاعرانه غیرقابل تردید او که با زیباییِ بی‌پیرایه‌اش وجود انسان را جهانی می‌کند» تقدیر کرد. این شاعر ۷۷ ساله نویسنده ۱۲ کتاب شعر و دو مجموعه مقاله است و پیش از این برنده جوایز مهم دیگری نظیر جایزه پولیتزر، جایزه کتاب ملی، مدال ملی انسانیت و مدال طلای شعر از آکادمی هنر و ادبیات امریکایی شده است.
 
«دستور عمل‌های زمستانی» در پاییز منتشر خواهد شد. مایکل اشمیت، مدیرعامل انتشارات کارکانت، ناشر دیرینه گلیک گفت: «کارکانت از دهه ۱۹۹۰ با «زنبق وحشی» انتشار آثار لوییز را آغاز کرد و تاکنون تمام مجموعه‌های شعر و مقاله‌هایش را منتشر کرده است. حالا که او برنده جایزه نوبل شده باعث خوشحالی است که می‌توانیم به عنوان ناشر با او کار کنیم. در زمانه‌ای که عملکرد و اجرا از ضروریات است، می‌توان فهمید انتخاب کمیته نوبل چقدر رادیکال است و اولویت هنر در دندان ترجیحات این دوران را تصدیق می‌کند. در سه دهه گذشته او در کارکانت الهام‌بخش بوده است.»
 
«اصالت امریکایی» مجموعه مقالاتی درباره شعر معاصر که در سال ۲۰۱۷ در ایالات متحده منتشر شد، ماه آوریل در بریتانیا نیز انتشار خواهد یافت. اشمیت آن را به عنوان «یک دستاورد موثر و روشنگر، شامل تحلیل‌های عالمانه شاعران مورد علاقه گلیک در طول زندگی حرفه‌ای‌اش نظیر ریلکه، پینسکی و دابینز» توصیف می‌کند.
 
انتشارات پنگوئن همچنین از برنامه‌های خود برای بازنشر برخی از کارهای قبلی گلیک خبر داد: شعرهای ۱۹۶۲ تا ۲۰۱۲، آثار جمع‌آوری‌شده و «اَوِرنو» مجموعه اشعار او در سال ۲۰۰۶ که بازسازی اسطوره پرسفونه یونان است و اغلب به عنوان شاهکار او شناخته می‌شود.
 
سخنرانی گلیک برای گرفتن جایزه نوبل قرار است روز دوشنبه به‌طور علنی انجام شود. گلیک به ندرت به‌طور علنی درباره این پیروزی مهم خود صحبت کرده است. او در تاریخ ۸ اکتبر وقتی پرسیدند چه حسی دارد که برنده شده، به مسئولان برگزاری جایزه گفت: «بیشتر نگران حفظ زندگی روزمره‌ام با آدم‌هایی هستم که دوستشان دارم.» او به خبرنگارانی که آن روز بیرون خانه‌اش ایستاده بودند گفت احساس «دل‌نگرانی و شادی» می‌کند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها