دوشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۸
کتاب «مثل سمیه» در کرمان رونمایی شد

آیین رونمایی از کتاب «مثل سمیه» مجموعه‌خاطرات ۴۷ شهیده استان کرمان در دوران دفاع‌مقدس، شهدای مکه، شهدای تشییع حاج قاسم، شهدای امنیت و شهدای سلامت نوشته رحیمه ملازاده رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در کرمان، به مناسبت سوم خرداد و سالروز آزاد سازی خرمشهر  مراسم تجلیل از اسوه‌های صبرو مقاومت استان کرمان با حضور فرزند دختر نخبه شاهد و ایثارگر، استاندار کرمان، مدیر کل حفظ آثار نشر ارزش های دفاع مقدس، مدیر کل بنیاد شهید مدیرکل امور بانوان استان در سالن شهید مرتضوی استانداری برگزار شد.

پدرانی که در معرض نسیم رحمت بودند

در این مراسم  مریم‌السادات طباطبایی مدیرکل بانوان و امور خانواده استانداری کرمان اظهار داشت: دختران شهدا و ایثارگران یادگار پدرانی ارزشمند هستند و پدران‌شان محبوب‌ترین مرگ یعنی شهادت را داشتند.

طباطبایی خطاب به فرزندان شهدا بیان کرد: پدران شما در معرض نسیم‌های رحمت خاص خداوند قرار گرفتند و با خدا معامله کردند و همه ما باید روزی از این دنیا برویم، اما چگونه رفتن مهم است.

وی ادامه داد: شهدا، زنده حقیقی هستند و ما باید در مسیری قدم برداریم که حرمت راه شهدا حفظ شود و ان‌شاء‌الله زندگی خودمان هم ختم به شهادت شود.

با همه کنایه‌ها و متلک‌ها اما باید پای کار شهدا بایستیم

همچنین استاندار کرمان با اشاره به اینکه رابطه دختر و پدر قابل‌بیان نیست و باید آن را درک کرد، خطاب به دختران شهدا اظهار داشت: پدران شما کار سختی انجام دادند که همه چیز خود را گذاشتند و رفتند.

محمدمهدی فداکار اضافه کرد:  همسر شهید هم پدر و هم مادر بوده و این کار سختی است و این در شرایطی‌ است که خانواده شهدا همچنین زخم‌زبان و متلک‌ها در مورد سهمیه‌ها را هم می‌شنوند، اما اشکال ندارد و باید پای کار بایستیم.

وی عنوان کرد: شما فرزندان شهدا باید کار بزرگی که پدران‌تان شروع کردند را ادامه دهید و پای آن بایستید تا هدف و راه شهدا گم نشود.

در پایان این مراسم آیین از کتاب «مثل سمیه» مجموعه‌خاطرات ۴۷ شهیده استان کرمان در دوران دفاع‌مقدس، شهدای مکه، شهدای تشییع حاج قاسم، شهدای امنیت و شهدای سلامت نوشته رحیمه ملازاده رونمایی شد.






 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها