جمعه ۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
اعتبارات ویژه برای نشر معارف اسلامی در نظر گرفته شده است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر اتفاقات مهمی را تجربه خواهد کرد، گفت: اعتبارات ویژه‌ای برای نشر معارف اسلامی در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در خرم‌آباد، محمدمهدی اسماعیلی شامگاه پنج‌شنبه در همایش شهدای هنرمند لرستان با بیان اینکه بروجرد شهر علم، دانش، فضیلت، فرهنگ و هنر است، عنوان کرد: بزرگان این شهرستان در حوزه فرهنگ و هنر کشور می‌درخشند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مرجع عالی‌قدر جهان تشییع آیت‌الله بروجردی (ره) از علمای بزرگ جهان اسلام است، گفت:  آیت‌الله بروجردی برای استقرار حکومت اسلامی تلاش‌های فراوانی کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه امام خمینی(ره) با دعوت آیت‌الله بروجردی(ره) به قم جایگاه علم دینی را در کشور ارتقا داد، گفت: زمانی که این جایگاه در جامعه تضعیف شده بود و تبلیغات منفی نسبت به روحانیت و دین، مردم را دچار تشویش کرده بود و سامان فرهنگی کشور را بر هم زده بود در این دوران امام خمینی (ره) با فراخواندن آیت‌الله بروجردی (ره) به قم، عصر جدیدی را رقم زد و موجب شد شبکه قدرتمندی در شهرهای مختلف تشکیل شود و خدمات بزرگی برای بسترسازی نهضت امام (ره) ایجاد شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس نیز شهید بروجردی یک الگوی بزرگ بود که اکنون نیز بعد از ۴۰ سال از شهادت او زمانی که فیلم سینمایی شهید بروجردی ساخته می‌شود، جوانان شیفته اخلاق این شهید بزرگوار می‌شوند.

اسماعیلی با بیان اینکه امروز به بروجردی‌هایی نیاز داریم که برای گذار از مرحله سختی که دشمن در جنگ ترکیبی ایجاد کرده است نقش فعالانه داشته باشند،  تاکید کرد:  باید در حوزه فرهنگ و هنر نسل فعلی را با گذشته آشنا کنیم که در این زمینه زبان هنر، بلیغ‌ترین روش برای معرفی است.


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه کار هنری سیر و سلوک بزرگان را به زیبایی به تصویر می‌کشد افزود: باید در این حوزه آثار هنری فاخر از سوی هنرمندان بیشتر تولید  شود.

وی با اشاره به اینکه شهید محمود صارمی از دیگر افتخارات بروجرد است، افزود:  این شهید بزرگوار برای همه رسانه‌ها الگو و این برای ملت ایران یک افتخار بزرگ است.

اسماعیلی گفت: در دولت انقلابی وظیفه داریم نمادهای بزرگ را تجلیل  کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه حوزه فرهنگ و هنر اتفاقات مهمی را تجربه خواهد کرد، گفت: سیاست قطعی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حمایت از فعالیت‌های موسسات قرآنی و افزایش اعتبارات ویژه برای نشر معارف اسلامی است. 
به گزارش ایبنا، در این مراسم از چند تن از خانواده‌های شهدای هنرمند و خبرنگار استان لرستان تجلیل شد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها