جمعه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۷
آمادگی معاونت امور زنان و خانواده برای گسترش فعالیت‌های نشر در حوزه بانوان

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور از آمادگی این معاونت برای گسترش فعالیت‌های نشر در حوزه بانوان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، انسیه خزعلی، دهمین روز از سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، ضمن بازدید از بخش‌های مختلف نمایشگاه، با جمعی از بانوان فعال حوزه مقاومت در عرصه نشر دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
 
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در این نشست با اشاره به اینکه با کشورهای منطقه در محورهای مقاومت، پیوندهای ادبی داریم، افزود: در حیطه مقاومت و ادبیات اشتراکات زیادی نوشته شده و این نوشتن‌ها و خواندن‌ها موجب استمرار حرکت ادب و فرهنگ شده است.

خزعلی افزود: حرکت فرهنگ باید با نوشتن، گفتن، تبیین و جهادی که آن را استمرار می‌دهد، یعنی همان حرکت زینبی که ربطی به جنگ و جهاد سخت ندارد. جهاد عینی در جهاد نرم خودش را نشان می‌دهد. این جنگ، صحنه جنگ تضارب افکار و تهاجمی است که بی‌وقفه به افکار ادامه دارد. در این راه نیاز داریم مناظره کنیم. یکی از مواردی که باید، جدی در عرصه فرهنگ، به‌ویژه در میان بانوان محقق شود، مطالبه‌گری است.

معاون امور خانواده و بانوان ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بخشی از این مطالبه‌گری برعهده نویسندگان است که باید توصیفات را تبیین کرده و بخشی نیز بر عهده مسئولین است که باید اقدام عملیاتی داشته باشند تا نشان‌دهند جایگاه واقعی زنان در جامعه چگونه است.

خزعلی با ابراز امیدواری از مجهز  شدن بانوان به سلاح علم و دانش و زبان روز گفت: در این جنگ، نقطه اصلی و خط مقدم آن، بانوان هستند.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه این معاونت می‌تواند حلقه وصل باشد این آمادگی وجود دارد تا از طریق وزارتخانه‌ها این ارتباط شکل بگیرد.  

 

وی با اشاره به اینکه زبان شیرین و غنی از حکمت فارسی، هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است، گفت: برای حضور بیشتر نویسندگان خانم در بخش‌های مختلف حوزه نشر این آمادگی وجود دارد که پشتیبانی و تقویت‌های لازم انجام شود.

خزعلی ادامه داد: در حوزه انتشار و ترجمه آثار بانوان که درباره تحلیل مسایل روز و ادبیات زنان نوشته می‌شود نیز این آمادگی در معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری وجود دارد که بتوانیم شبکه خوبی از زنان نویسنده و شاعر را در این معاونت تشکیل دهیم.
 
به گزارش ایبنا، در اين نشست برخی از ناشران و نویسندگان فعال حوزه زنان و نمایندگانی از کشورهای سوریه و افغانستان درخواست‌ها، مشكلات و نظرات خود را در زمينه‌های مختلف حوزه نشر بیان کردند و بر تشکیل مجمع ناشران جبهه مقاومت، تعامل با زنان مسلمان جهان اسلام و تبادل آثار ادبیات مقاومت در کشور تأکید کردند؛ همچنین در پایان از تعدادی از این بانوان از سوی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری تقدیر شد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها