دوشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۳
مدارس بهترین مکان برای مبارزه با جهالت است

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه مدارس سنگر دانش آموزان و بهترین مکان برای مبارزه با جهالت است، افزود: دانش‌آموزان در سنگر مدرسه برای خدمت به مردم آماده می‌شوند و معلمان نیز باید در نیل به این هدف تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی عصر دوشنبه در مراسم جشن تکلیف دختران منطقه قره پشتلو در امامزاده محمد ابن ابراهیم(ع) با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران 45 سال با اقتدار مسیر خود را پیموده است، اظهار کرد: برای حفظ این اقتدار باید بدون توجه به نژاد و قومیت‌ها به دنبال تحقق اهداف کشور باشیم.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری جشن تکلیف دختران 9 ساله زنجانی گفت: این مراسم یک برنامه ابتکاری است چرا که تداوم زندگی هر فرد با فرزندان میسر است و کانون خانواده را فرزندان گرم می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان بر لزوم توجه به تربیت اسلامی و دینی دانش‌‌آموزان تأکید کرد و افزود: مطالعه تاریخ نشان دهنده این است که افراد موفق و تاثیرگذار تاریخ تربیت شده مکتب رسول‌الله (ص) بوده‌اند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه بزرگترین سرمایه هر جامعه‌ای، نیروی انسانی آن است، اضافه کرد: باید از سرمایه‌های انسانی به نحو احسن استفاده شود.

خاتمی با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیت نوجوانان و جوانان گفت: دوره نوجوانی و جوانی بهترین زمان برای تربیت است و با وجود معلمان دلسوز می توان به داشتن نیروی تراز انقلاب امیدوار بود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه مدارس سنگر دانش آموزان و بهترین مکان برای مبارزه با جهالت است، افزود: دانش‌آموزان در سنگر مدرسه برای خدمت به مردم آماده می‌شوند و معلمان نیز باید در نیل به این هدف تلاش کنند.

جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه استان زنجان نیز در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و تبریک هفته معلم و عقیدتی سیاسی گفت: امروز جشن تکلیف برای دختران 9 ساله منطقه قره پشتلو برگزار می‌شود.

جلال غورقانلو ادامه داد: برای اجرای این برنامه علاوه بر قرارگاه پیشرفت و آبادانی از همکاری آموزش و پرورش، ستاد کانون‌های مساجد، ستاد اقامه نماز و اوقاف و امور خیریه استان استفاده شد.

وی با اشاره به اینکه هدف از فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی قرارگاه ایجاد نقاط الگو در ساخت منطقه‌ای در تراز نظام مقدس و گفتمان سراسری این قرارگاه «مسجد، مدرسه و جوانان» است، اضافه کرد: در همین راستا در بیش از 30 روستا برنامه‌های ماه رمضان برنامه‌های فرهنگی و تربیتی اجرا شد.

وی افزود: همچنین قرارگاه پیشرفت و آبادانی در زنجان برای قره پشتلوی پایین با 733 خانوار و 2 هزار و 600 نفر جمعیت، 136 برنامه در پنج کارگروه فرهنگی، عمرانی، بهداشتی و تربیتی اجرا کرد.

امراله حسنی «مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان» نیز در این مراسم گفت: جشن تکلیف، گامی مهم در راستای تحقق یافتن ساحت مهم تربیت اعتقادی، عبادتی و اخلاقی سند تحول بنیادین بوده و بستری مناسب جهت آماده‌سازی نسل جدید، برای شروع انتقال مفاهیم تربیتی و ورود به مرحله جدید زندگی است.

وی افزود: این جشن با هدف ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی و آشنا ساختن دختران با مسئولیت ها و تکالیف معنوی و نهادینه کردن فرهنگ عفاف و حجاب برپا شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه با برگزاری با جشن تکلیف فصل جدیدی از زندگی برای دختران به سن تکلیف رسیده شروع می‌شود؛ گفت: این مراسم با هدف آشنایی با آموزه‌های دینی همزمان با ورود به سن بلوغ برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان نیز با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های اجرایی در دهه کرامت برگزاری جشن تکلیف برای دختران مسجدی است، گفت: این دهه فرصت مغتنمی برای بازتبیین ظرفیت های نهفته در فرهنگ دینی و ترویج ولایتمداری است.

محسن اسلامی افزود: اجرای طرح تلاوت نور در شب ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) و شب ولادت امام رضا(ع) و تقدیم ثواب این طرح به روح حضرات، اجرای طرح همدلی و مواسات کانون های مساجد، پخش صلوات خاصه امام رضا(ع) در طول دهه کرامت، برگزاری همایش دخنران مسجدی، اجرای پویش خدمت کریمانه و برگزاری مسابقات حدیث رضوی نیز از دیگر برنامه‌هایی است که طی دهه کرامت اجرا می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان به شعار امسال روز دختر با عنوان «حضرت معصومه(س) بهترین دختر دنیا» اشاره کرد و افزود: تکریم از دختران به همین مناسبت مورد تاکید ستاد دهه کرامت در استان است که این اقدام نیز با محوریت کانون‌های مساجد اجرایی می‌شود.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها