شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۰
شهید آوینی عمر خود را صرف به فعلیت رساندن ارزش‌های انقلاب در قالب هنر کرد

دبیر محفل ادبی هاتف ارومیه گفت: شهید آوینی، عمر پر برکت خود را صرف مستندسازی دفاع مقدس و به فعلیت رساندن ارزش‌های انقلاب در قالب هنر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)  در ارومیه، مصطفی قلیزاده‌علیار ظهر شنبه در  نشست تبیین هنر قدسی، رسالت و جایگاه و وظیفه هنرمند متعهد در جامعه و بیان اندیشه‌های شهید آوینی،گفت: شهید آوینی، عمر پر برکت خود را صرف مستندسازی دفاع مقدس و به فعلیت رساندن ارزش‌های انقلاب در قالب هنر کرد؛ پس از شهادت این هنرمند متعهد و انقلابی و صاحب اندیشه در فروردین  ماه سال 1372، این روز به عنوان «روز هنر انقلاب اسلامی» نام‌گذاری شد.

همچنین محمدمهدی حاذقی، مدرس دانشگاه و پژوهشگر مباحثی نیز پیرامون  شخصیت و آثار شهید آوینی گفت: شهید آوینی دارای ویژگی‌ها و صفات چند وجهی همراه با تنوع و تعدد اشتغالات بود، مقدمه چینی تحقیقی همراه استدلالات منطقی در آثار مکتوب (اعم از مقالات و نقدها) و همچنین تسلط کامل بر تکنیک سینما در فیلم‌های مستندشان، کاملاً مشهود است.

وی ادامه داد: قسمت جذاب شخصیت آوینی کاریزما بودن ایشان است؛ و به نظر من، منشأ و قوام همه اینها، بندگی خالصانه وی به درگاه ذات باری تعالی بود که بنا به مضامینی از اظهارات خود و اطرافیان، الگو گرفته از پیر و مرادش امام خمینی (ره) بود.

در ادامه جلسه امید شمس‌آذر، مدرس و شاعر ارومیه‌ای نیز با تشریح هنر قدسی و اندیشه‌های شهید آوینی گفت:  شهید آوینی پیش از آنکه هنرمند باشد، متفکر و نظریه‌پرداز جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است و نظریات او درباره هنر، راهگشای همه هنرمندان انقلابی خواهد بود.

وی افزود:  در دیدگاه شهید آوینی، مفهوم قدسی بودن هنر، به بعد نرم افزاری و پیام منتقله آن باز می‌گردد‌ و  این محتوا و روح است که تعریف کننده قدسی و غیرقدسی بودن یک هنر است.

به گزارش ایبنا؛  شعرخوانی بیت الله جعفری، شاعر پیشکسوت انقلاب و سایر شاعران حاضر در نشست، بخش پایانی بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها