دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
آمار اهدای کتاب سنندجی‌ها افتخار‌آمیز است

عسکری با اشاره به آمار بالای اهدای کتاب در سنندج، گفت: خوشبختانه فرهنگ وقف و اهدای کتاب در سنندج نهادینه شده و این امر مایه افتخار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در کردستان، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن دوشنبه‌(22 اسفند‌ماه) در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد.
 
فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی سنندج در این جلسه، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون شهروندان سنندجی نزدیک به 11 هزار نسخه کتاب به کتابخانه‌های عمومی اهدا کرده‌اند که این مهم بسیار مایه مباهات است.

حسن عسکری ادامه داد: فرهنگ اهدای کتاب به منظور استفاده سایر شهروندان از این منابع امری پسندیده است و نشان از فرهنگ بالای مردم شهرستان در این زمینه دارد و باید به آن افتخار کرد.

وی با بیان اینکه حمایت از نویسندگان و ناشران بومی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، افزود: این امر به شیوه‌های مختلف ازجمله رونمایی از کتاب، برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب و همچنین خریداری کتاب به منظور توزیع در کتابخانه‌ها امکانپذیر است.

وی تاسیس کتابخانه در شهر منفصل شهری نایسر را مهم ارزیابی و عنوان کرد: توسعه این مناطق و ارتقای سطح خدمات رسانی در همه سطوح به‌ویژه در حوزه فرهنگ امری ضروری است.

فرماندار سنندج حمایت از کتابخانه‌های عمومی را زمینه‌ساز توسعه فرهنگی برشمرد و گفت: خوشبختانه برخی نهادها از‌جمله شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج در اجرای وظایف و مسئولیت‌های خود در قبال کتابخانه خوب عمل کرده‌اند.

عسکری با بیان اینکه افتتاح «بوستان کتاب» در شهر سنندج ضروری است، اضافه کرد: اقدامات اولیه برای ایجاد این بوستان در روبه‌روی کتابخانه شهید مطهری سنندج انجام شده است و ان‌شاالله سال آینده شاهد افتتاح این مجموعه باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این جلسه با تقدیر از حمایت مسئولان از این نهاد فرهنگی، بیان کرد: کتابخانه‌ها، دیگر مانند گذشته صرفا به امانت کتاب اکتفا نمی‌کنند و امروز نزدیک به 40 نوع خدمت در این مجموعه فرهنگی انجام می‌شود.

محمد مخدومی از کتابخانه‌های عمومی به‌عنوان پاتوق‌های فرهنگی، اجتماعی نام برد و افزود: ارتقای سطح خدمت‌رسانی به مردم، افزایش زیربنای کتابخانه‌های عمومی و ارتقای سطح دسترسی عمومی به این نهاد فرهنگی از اولویت‌های مهم کتابخانه‌های عمومی است.

وی با بیان اینکه استان کردستان دارای 53 باب کتابخانه عمومی نهادی و 29 باب کتابخانه عمومی مشارکتی با 45 هزار عضو فعال است، اضافه کرد: در این کتابخانه‌ها نزدیک به یک‌میلیون نسخه کتاب با موضوعات متنوع در دسترس عموم قرار دارد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سنندج نیز در ادامه جلسه با اشاره به برگزاری 191 برنامه مناسبتی سال جاری، بیان کرد: همچنین در این مدت بیش از یک‌صد برنامه ویژه در بخش کودک برای کودکان اجرا شده است.

محمد بهرامی گفت: برگزاری 35 جلسه مطالعاتی، 44 جلسه معرفی کتاب، 37 جلسه آموزشی و 13 نمایشگاه کتاب کتابخانه‌ای ازجمله برنامه‌هایی است که سال جاری در کتابخانه‌های عمومی سنندج اجرا شده است.

وی با اشاره به خریداری 700 نسخه کتاب از نویسندگان بومی سنندج در سال جاری، بیان کرد: از ابتدای سال جاری 11 هزار نسخه کتاب را مردم فرهنگ‌دوست سنندج به کتابخانه‌های عمومی اهدا شده که بسیار قابل توجه و ارزشمند است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی سنندج از خدمت‌رسانی به علاقه‌مندان در روزهای تعطیل رسمی در ایام نوروز خبر داد و گفت: کتابخانه مرکزی در یک شیفت و همچنین کتابخانه فردوسی سنندج در دو شیفت در ایام نوروز به علاقه‌مندان خدمات ارائه می‌دهند.

وی اضافه کرد: در حال حاضر شهرستان سنندج دارای 14 باب کتابخانه عمومی نهادی و 8 باب کتابخانه عمومی مشارکتی با 11 هزار عضو فعال است.

به گزارش ایبنا؛ در پایان جلسه با اعطای لوح از تلاش‌های اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی تقدیر به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها