شنبه ۸ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۹
شعر زبان مفاهمه و وفاق است

رئیس دانشکده ادبیات و علوم‌انسانی دانشگاه فردوسی مشهد در پنجمین محفل جشنواره شعر فجر گفت: شعر زبان مفاهمه و وفاق است، اثری که ادبیات و شعر در توسعه‌ کشورها به‌ویژه حوزه معرفت‌شناختی دارند، بی‌نظیر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان‌رضوی، محفل دانشگاهی هفدهمین جشنواره بین‌المللی شعر فجر شنبه‌(8 بهمن) با حضور محمد حسین‌زاده، مدیرکل ارشاد خراسان‌رضوی؛ غلامرضا حسنی، رئیس دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی، سید‌مهدی طباطبایی، شاعر؛ محمدکاظم کاظمی، شاعر و نویسنده‌ افغانستانی؛ یوسف بینا، مدرس دانشگاه، شاعر و روزنامه‌نگار و جمعی از دوست‌داران شعر و ادبیات در تالار کتابخانه‌ قطب‌ علمی فردوسی‌شناسیِ دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد، برگزار شد.

در ابتدای این محفل حسنی، رئیس دانشکده‌ ادبیات دانشگاه فردوسی مشهد گفت: از اینکه امروز در جمع فرهیختگان حوزه ادبیات هستم افتخار می‌کنم، هیچ جامعه‌ای بدون ارج نهادن به حوزه ادبیات توسعه پیدا نخواهد کرد.
 
وی ادبیات و شعر را بخش بزرگی از تقسیم‌بندی تمدنی دانست و بیان کرد: شعر زبان مفاهمه و وفاق است، اثری که ادبیات و شعر در توسعه‌ کشورها به‌ویژه حوزه معرفت شناختی دارند بی‌نظیر است، نقش ادبیات و شعر در حفظ فرهنگ و تمدن قابل چشم‌پوشی نیست، در ایران یه‌ویژه در ایام انقلاب‌اسلامی رویش‌های زیادی در بستر انقلاب اسلامی داشتیم نظیر قیصر امین‌پور و بسیاری دیگر از شعرا که به ادبیات ایران غنا بخشیدند.
 
حسنی افزود: هر توسعه‌ای را در هرکجای جهان می‌بینیم متوجه می‌شویم به نخبگان ادبیات آن جامعه بیشتر توجه شده است. در همه آثار تمدنی نظیر تخت‌جمشید هم مشاهده می‌کنیم که ادبیات جلوتر از هرچیزی است؛ چراکه نقش مهمی در ماندگاری همه آثار تمدنی داشته است؛ بنابراین تمدن، جلوه عینی گسترش فرهنگ است. امیدواریم این دانشکده با 3 هزار دانشجو بتواند روز به روز به غنای ادبیات بیفزاید.
 
به گزارش ایبنا؛ محفل ادبی در آستانه چهل و چهارمین بهار انقلاب اسلامی به همت خانه کتاب و ادبیات ایران که رسالت آن برگزاری جشنواره‎‌ها، مسابقات، نمایشگاه‌ها و رویدادهای مرتبط با کتاب است برگزار شد. در این محفل قربان ولیئی، محمدکاظم کاظمی، یوسف بینا،  مهدی طباطبایی، محمدمهدی سیار، محمدسعید میرزایی، زهیر توکلی، شمس‌الحق آریان‌فر، مصطفی توفیقی و حسن سرداری به قرائت شعر پرداختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها