پنجشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
دیدار با کتابداران و اعضای کتابخانه عمومی امام خامنه‌ای سنندج

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با همراهی مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی از کتابخانه امام خامنه‌ای (مدظلله العالی) سنندج بازدید و با کتابداران و اعضای این کتابخانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان، علی‌اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان به اتفاق مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان و سرپرست معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتابخانه‌های عمومی شهر سنندج بازدید و در دیدار با کتابداران و اعضای کتابخانه عمومی امام خامنه‌ای سنندج اظهار کرد: همه فعالیت‌های ترویجی و تشویقی ازجمله تاسیس کتابخانه‌های عمومی و برگزاری نمایشگاه کتاب و اهدای کتاب، باید وارد زندگی و فعالیت‌های اوقات فراغت مردم به‌ویژه دانش‌آموزان شود.

وی افزود: همکاری و هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی به‌ویژه نهاد کتابخانه‌های عمومی در امر کتاب و کتابخوانی بسیار موثر است؛ بنابراین برنامه کاری و عملیاتی با نهاد کتابخانه‌های عمومی درباره  کتاب و کتابخوانی در دست اقدام و اجرا است.

دبیر شورای فرهنگی عمومی ضمن قدردانی از همه کتابداران کتابخانه‌های عمومی سطح استان بیان کرد: ظرفیت کتابخانه‌های عمومی در ترویج کتابخوانی و فعالیت‌های فرهنگی بسیار حائز اهمیت است. نقش کتابداران و اطلاع‌رسانان علاوه بر آنکه به‌عنوان محقق می‌توانند به تولید علم بپردازند، می‌توانند در فرآیند تحقیق به پژوهشگران و همچنین تشویق و ترغیب مردم به‌ویژه دانش‌آموزان به کتابخوانی و ایجاد عادت مطالعه کمک کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در این دیدار که به‌صورت نمادین با تقدیم یک شاخه گل از کتابداران بخش‌های مختلف از‌جمله بخش نابینایان کتابخانه عمومی امام خامنه‌ای و بخش امانت  قدردانی کرد، عنوان کرد: همکاری تام و کمال در زمینه اهدای کتاب و برگزاری برنامه‌های مشترک عرصه کتاب و کتابخوانی با کتابخانه عمومی سراسر استان در برنامه کاری ما قرار دارد.

دریایی ضمن اشاره به برنامه‌های و فعالیت هفته کتاب گفت: در همه شهرستان‌های تابعه علاوه بر اهدای کتاب به مدارس و مراکز آموزشی شهری و روستایی، از نویسندگان و فعالان و مروجان کتاب نیز تجلیل و قدردانی شد. رونمایی از کتاب‌های تازه منتشر شده در سطح شهرستان‌های تابعه نیز از‌جمله برنامه‌های دیگر این هفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها