شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۳
اسلام به زن شخصیت می‌دهد

حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی مهدوی ارفع در برنامه «شفیعه در باغ بهشت»که به مناسبت سالروز ورود حضرت معصومه (س) به قم برگزار شد، گفت: اسلام به زن شخصیت می‌دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، برنامه جشن «شفیعه در باغ بهشت» با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین مجتبی مهدوی ارفع همراه با رونمایی از کتاب «مست لبخندت» همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم در سالن غدیر اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار شد.

مهدوی ارفع در این نشست گفت: قرآن کتاب مبین و کریم است که مهمترین هدفش هدایت و تربیت انسان‌هاست و در این راه الگو ارائه می‌کند و تئوری صحبت نمی‌کند؛ در این کتاب آسمانی، هم الگوی مرد خوب معرفی شده است و هم مرد بد، هم زن خوب و هم زن بد و هم پسر خوب و هم پسر بد؛ اما نکته جالب این است که در قرآن فقط دختر خوب معرفی شده است یعنی حضرت مریم و دختر شعیب که در این دو شخصیت هم دو صفت عفت و پاکدامنی برجسته و مهم است.

این کارشناس مذهبی بیان کرد: علت اینکه در قرآن فقط دختر خوب داریم شاید این است که خدا می‌خواهد به ما بگوید که در تربیت دختر و پسر تفاوت ایجاد کنید.

وی ادامه داد: کتاب قصه‌ای که برای پسرها می‌خوانید با کتاب قصه‌ای که برای دخترها می‌خوانید باید متفاوت باشد، برنامه  کودک پسر و دختر فرق دارد، دختر فقط باید با جنبه امید و نگاه مثبت تربیت بشود اما پسر وظیفه‌اش است که برود در جامعه و از اول بد و خوب را بفهمد.

مهمان برنامه «شفیعه در باغ بهشت» با اشاره به ارزش‌های زن بودن گفت: متاسفانه برخی زنان فکر می‌کنند برای اینکه آدم حساب شوند، باید مرد باشند و شبیه مردان عمل کنند؛ درحالی‌که خودشان با عمل خودشان دارند ثابت می‌کنند که زن بودن بی‌ارزش و مایه پستی است؛ پس باید مردانه باشم تا ارزش داشته باشم.
 

این استاد حوزه علمیه قم درباره نگاه دین اسلام به زنان و دختران اضافه کرد: در نامه 31 نهج‌البلاغه، حضرت علی(ع) به فرزندشان می‌فرمایند زن «ریحانه» است. در دوران پیامبر(ص) قبل از بعثت، دختران را مایه ننگ می‌دانستند اما پیغمبر کاری کرد که همین عرب جاهلیت زمانی که شنید «هر مردی که سه دختر را تکلف کند، بهشت بر او واجب خواهد شد» نصف جمعیت مسجد گریه کردند که چرا ما سه دختر نداریم؟

وی در واکنش به شعار‌های مطرح شده در اغتشاشات اخیر گفت: کسانی که شعار «زن زندگی آزادی» را می‌دهند به دنبال بی‌شخصیت کردن زنان هستند؛ در فرهنگ هندوها شلوار پاره برای آدم‌های فقیر است اما ما این را در ایران استفاده می‌کنیم! شخصیت دادن به زن کار اسلام است و در کنار بانویی عفیف و پاکدامن حضرت معصومه(س) زندگی می‌کنیم و باید قدر آن را بدانیم.

وی در بخش دیگری از این برنامه بیان کرد: یادمان نرود که در آخرالزمان زندگی می‌کنیم و در این دوره نباید دنبال آرامش باشیم، چون شیطان تمام تلاشش را می‌کند و برای ایمن بودن در این دوران، هیچ راهی محکم‌تر و مطمئن‌تر و آسان‌تر از عمل کردن به نهج‌البلاغه نیست.

مهدوی ارفع یادآور شد: در تاریخ، دو بار مردمی داوطلبانه به اسقبال حکومتی رفتند و بعد از مدتی، خیلی‌ها پشیمان شدند و گفتند چه می‌خواستیم چه شد! اولی در دوران امیرالمومنین بود و دومی جمهوری اسلامی بود و سومی هم حکومت امام زمان(عج) خواهد بود که در خطبه 150 نهج‌البلاغه حضرت علی(ع) آن را پیش‌بینی کرده است: وقتی مهدی(عج) ظهور می‌کند، بسیاری از کسانی در زمان غیبت، دائما ظهور آن حضرت را  از خدا می‌خواستند، از ته دل پشیمان می‌شوند و می‌گویند اگر می‌دانستیم این گونه می‌شد، دعا نمی‌کردیم که بیاید.» علت این است که آنها توقعاتی داشتند که اتفاق نمی‌افتد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها