سه‌شنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۰
فعالیت 1300 کانون فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان غربی

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: وجود حدود یک‌هزار و ۳۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در آذربایجان‌غربی یک ظرفیت ویژه برای پایه‌گذاری مباحث فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در آذربایجان‌غربی، جلسه انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی استان با حضور رضا ابراهیمی، معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی و عبدالله مددی، مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سه‌شنبه(19 مهر‌ماه) برگزار شد.

ابراهیمی، با بیان اینکه کارهای فرهنگی به‌ویژه نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی باید از مساجد آغاز شود، افزود: وجود حدود یک‌هزار و ۳۰۰ کانون مساجد در آذربایجان‌غربی یک ظرفیت ویژه برای پایه‌گذاری مباحث فرهنگی است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی افزود: اختصاص ۱۵ هزار جلد کتاب برای مدارس شبانه روزی آذربایجان‌غربی در جلسه مشترک استاندار آذربایجان‌غربی و معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصویب شده است.  امیدواریم این امر با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی هرچه سریعتر عملیاتی شود.

مددی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری نیز در این حلسه گفت: باید محلی مناسب و جذاب برای گذر فرهنگی انتخاب شود و در محل مورد نظر باید شرایط رفت و آمد مناسب مردم را نیز در نظر گرفت تا شاهد استقبال شهروندان از آن باشیم.
 
وی افزود: مشارکت و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌های ذیربط در امر توسعه کتابخوانی در جامعه، امری ضروری است و باید از ظرفیت‌ سمن‌ها برای افزایش مشارکت مردمی در این حوزه بهره‌مند شد.
 
مدیرکل دفتر امور سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری با بیان اینکه تبلیغات مناسبی در رسانه‌ها برای جذب مردم انجام شود، گفت: ایجاد شرایط لازم برای بهره‌مندی دانش‌آموزان و دانشجویان از گذر فرهنگی نیز باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

در ادامه جلسه، علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی گفت: نباید کل سیستم کتابخانه، صرفا در تقویت کتابخانه‌های عمومی خلاصه شود.

وی افزود: متاسفانه شرایط به گونه‌ای شده که اغلب کتابفروشی‌های در استان، غالبا به مراکز فروش لوازم‌التحریر تبدیل شده‌اند. باید ایده‌های نو و خلاق در این زمینه مطرح شود. از هرگونه ایده کارساز در این راستا حمایت می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها