دوشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
برای ایجادکتابخانه در بخش سیلوانا از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد

بخشدار سیلوانای ارومیه گفت: در معماری خانه‌ها باید فضای مناسب برای کتاب و مطالعه در نظر گرفته شود و جهت ایجاد یک کتابخانه استاندارد در بخش سیلوانا نیز از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در آذربایجان‌غربی، اولین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش سیلوانا، یکشنبه (26 تیرماه)، به ریاست سیددلیر علوی، بخشدار سیلوانا و با حضور ماموستا حاج عیسی طاهری، امام جمعه روستای راژان؛ جبار علیزاده، شهردار شهر سیلوانا؛ آزیتا حاتمی، رییس اداره آموزش و پرورش منطقه سیلوانا؛ صادق نیک‌نیا، دهیار راژان؛ محمد ارجمندزاده، رئیس شورای اسلامی بخش؛ بهزاد رستمی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ارومیه؛ طاهر حاجی‌پور، مسئول کتابخانه افق دانش روستای راژان  و سایر اعضا و مدعوین در محل بخشداری سیلوانا برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، طاهر حاجی‌پور، مسئول کتابخانه افق دانش روستای راژان، به ارائه آماری از وضعیت کتابخانه و مصوبات جلسه قبل پرداخت و گفت: کتابخانه افق دانش در مجاورت مدارس قرار گرفته که همین عامل سبب شده دانش‌آموزان به سهولت به کتابخانه دسترسی داشته باشند.
 
در ادامه بهزاد رستمی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان ارومیه گفت: در تلاش هستیم با مساعدت دهیاران و شوراهای اسلامی در روستاهای باجمعیت بیشتر از 2500 نفر کتابخانه ایجاد کنیم.

 رستمی ضمن تأکید بر استفاده از ساختمان‌های مازاد ادارات برای ایجاد کتابخانه افزود: انتظار می‌رود در بخش سیلوانا نیز برای انجمن حسابی افتتاح شده و نیم درصد سهم کتابخانه از طرف شهرداری پرداخت شود.

سید‌دلیر علوی، بخشدار سیلوانا گفت: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی باید اول از خودمان شروع کنیم و اگر در خانواده‌ها پدر و مادر کتاب بخوانند، قطعا فرزندان نیز از این رفتار والدین الگوبرداری خواهند کرد.

علوی ادامه داد: در معماری خانه‌ها باید فضای مناسب برای کتاب و مطالعه در نظر گرفته شود. برای ایجاد یک کتابخانه استاندارد در بخش سیلوانا نیز  از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

ماموستا حاج عیسی طاهری، امام جمعه روستای راژان نیز گفت: وجود کتابخانه افق دانش یک سرمایه عظیم و گنجینه‌ای ارزشمند برای بخش سیلوانا است.

وی افزود: ارزش خواندن و مطالعه در دین مبین اسلام بسیار زیاد است به گونه‌ای که نخستین دستوری که از جانب خدا بر پیامبر نازل می‌شود در مورد خواندن است.

پیگیری برای احداث کتابخانه‌ای استاندارد در بخش سیلوانا، افتتاح حساب برای انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش سیلوانا با هدف واریز نیم درصد، پیگیری تاسیس کتابخانه در روستاهای باجمعیت بیش از 2500 نفری بخش در فضاهای مازاد با مساعدت دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی از اهم مصوبات این جلسه بود.

گفتنی است؛ بخش سیلوانا دارای یک باب کتابخانه عمومی با نام کتابخانه عمومی افق دانش در روستای راژان می‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها