یکشنبه ۱۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۵
فروش ۴۵۳۸ کتاب در نمایشگاه مجازی استان آذربایجان‌غربی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی گفت: ۴۵۳۸ جلد کتاب در نمایشگاه مجازی کتاب استان به‌فروش رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در آذربایجان‌غربی، مراسم اختتامیه هفدهمین نمایشگاه مجازی کتاب استان، امروز، 19 دی‌ماه با حضور علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، سیدهای طباطبایی، مدیرکل امور اجتماعی فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی، مسئولین، نویسندگان و ناشران در سالن اجتماعات خانه مطبوعات استان برگزار شد.

علیرضا نوروزی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی، از فروش ۴ هزار و ۵۳۸ جلد کتاب خبر داد و گفت: این میزان فروش نسبت به جمعیت ۳ میلیونی استان بسیار پایین است.

وی افزود: این نمایشگاه با حضور ۹۷۵ ناشر از سراسر کشور که از این تعداد ۲۲ ناشر از استان، ۱۰۰ ناشر خارجی به مدت یک هفته و با تمدید 3 روزه برگزار شد.

نوروزی ادامه داد: ۲۱۵ میلیون تومان کتاب در این نمایشگاه به‌فروش رفته که در مجموع ۷۸۰ سفارش خرید کتاب در این نمایشگاه ثبت شده است و تعداد ۵۲۹ نفر نیز از بن کارت‌های کتاب برای خرید استفاده کرده‌اند.

نوروزی ادامه داد: با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی و با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران نیز ۵۵ عنوان برنامه جنبی اجرا شد که بیشتر این برنامه‌ها تولید محتوا و به صورت مجازی بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: شب شعر مجازی با حضور شعرای شمال استان، کارگاه قصه و داستان، رونمایی کتاب‌های تازه و مسابقه همایش بخشی از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه بود.

نوروزی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب از جهت دسترسی آسان و قابل استفاده‌تر بودن برای عموم مردم با نمایشگاه فیزیکی متفاوت است، افزود: 24 ساعته بودن نمایشگاه مجازی، جلوگیری از استفاده غیرمجاز از بن کارت‌ها و توزیع عادلانه، حضور راحت ناشران، افزایش سطح کمی و کیفی نمایشگاه و ارائه نشدن کتاب‌های تکراری  از دیگر مزایای نمایشگاه مجازی بود.
 
هادی طباطبایی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم گفت: استان آذربایجان‌غربی، استان فرهنگ‌خیزی است و هر کاری در زمینه فرهنگ انجام دهیم، سرمایه‌گذاری برای آینده است و در این زمینه نباید شک کنیم.


وی افزود: یکی از دلایل اصلی فروش کم کتاب در این نمایشگاه، عادت نکردن مردم به خرید اینترنتی است.

طباطبایی بیان کرد: ما در این طرح افرادی را داشتیم که از مناطق محروم استان توسط دفاتر تسهیلگری کتاب خریداری کرده‌اند و این واقعا مهم و ارزشمند بوده است و در این راستا نمایشگاه مجازی نباید مختصص دوران خاصی بوده و در کنار نمایشگاه‌های فیزیکی کتاب این موضوع باید ادامه‌دار باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها