دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۰
کتاب «درآمدی به معرفت شناسی» به بازار کتاب آمد

کتاب «درآمدی به معرفت شناسی» تالیف علیرضا عباسی از سوی انتشارات ویرایش ذهن به بازار کتاب آمد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در این کتاب آمده است: «معرفت‌شناسی بررسی فلسفی امکان، چیستی، ابزار، منابع و دامنه شناخت است و اهمیت آن از این رو است که ما را یاری می‌دهد تا آنچه را که ادراک می‌کنیم و می‌شناسیم، ارزیابی کنیم. در بخشی از این کتاب می خوانیم: معرفت‌شناسی با بسیاری از حوزه‌های مطالعات فلسفی مرتبط است و پایه تمام دانش‌های بشری به شمار می‌آید، زیرا پژوهش و کسب دانش مشروط به این است که بپذیریم واقعیتی وجود دارد که می‌توان آن را ادراک کرد و شناخت. پذیرش واقعیت و توانایی ادراک آن توسط انسان، موضوع اصلی معرفت‌شناسی است.

معرفت‌شناسی ما را قادر می‌کند تا درباره چگونگی اندیشیدن و معرفت حاصل کردنِ خود بیندیشیم. بر همین اساس، بدون معرفت‌شناسی، دلیلی برای باور به اندیشه‌ها و کردارها نخواهیم داشت. معرفت‌شناسی علاوه بر اینکه به‌مثابه موضوعی ساختارمند و یک رشته دانشگاهی مورد توجه است،‌ رابطه نزدیکی نیز با تفکر انتقادی دارد و به عنوان یک تمرین فکری می‌تواند تفکر انتقادی را در انسان برانگیزد و تقویت کند.»

این کتاب با شمارگان 500 نسخه در 164 صفحه به بهای 70 هزار تومان در اسفند ماه 1401 در اختیار علاقه مندان به کتاب قرار گرفت. علیرضا عباسی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تاکنون آثار دیگری را نیز همچون انسان در اندیشه یاسپرس تألیف و فلسفه تکنولوژی را ترجمه کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها