یکشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲
جدیدترین اثر مژده لواسانی به چاپ هفتم رسید

چاپ هفتم مجموعه شعر مژده لواسانی با عنوان «به چهل سالگى‌ات رسيده‌ام» از سوی موسسه انتشارات نگاه منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه شعر «به چهل سالگى‌ات رسيده‌ام» دومین کتاب مژده لواسانی و نخستین مجموعه شعر سپید اوست که چاپ هفتم آن طی روزهای گذشته از سوی موسسه انتشارات نگاه راهی بازار نشر شده است. لواسانی از سال‌های نوجوانی در کنار کار اجرا در تلویزیون و رادیو به نویسندگی برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی نیز مشغول بود و در 16 سالگی برای نخستین بار سردبیری یک برنامه رادیویی را تجربه کرد.

بدون شک رسیدن یک مجموعه شعر به چاپ هفتم در کمتر از یکسال، آن هم در روزهایی که کتاب‌های شعر به زحمت از چاپ نخست عبور می‌کنند، می‌تواند اتفاق خوشایندی برای علاقه‌مندان شعر باشد.
 
مژده لواسانی در این اثر 55 شعر سپید منتشر کرده که اغلب کوتاه است و فضایی عاشقانه دارد. او سعی کرده تا در این اثر مسائل و دغدغه‌های عاشقانه را در پس‌زمینه‌ای پاییزی مطرح کند. شاعر در این مجموعه از المان‌های مختلفی استفاده کرده تا به انسان مدرن امروزی بپردازد.
 
 
لواسانی در توضیح دومین اثرش آورده است: «در كتاب اولم «خون انار گردن پاييز است» داعيه‌ى شعر نداشتم و البته در مقدمه كتاب هم به اين موضوع اشاره كرده بودم كه چهار فصل اين مجموعه شعر نيست؛ اما در مجموعه دوم يعنى «به چهل سالگى‌ات رسيده‌ام»، با راهنمايی‌ها و الطاف شاعرانى چون محمدرضا عبدالملكيان، اسماعيل امينى و دیگر استادان تلاش كردم تا مجموعه شعر سپيد قابل قبولى را تقديم مخاطبانم كنم.»
 
در یکی از اشعار این کتاب می‌خوانیم:
«انار
سرخ
بود
شبیه زنی که می‌شد من باشم
در میانۀ تابستان
هنگام که هزار پاره شد
از «حقیرترین» دانه هایش
دختری لاغر زاده شد
شبیه من
در انتهای آبان...»

هفتمین چاپ مجموعه شعر «به چهل سالگى‌ات رسيده‌ام»، اثر مژده لواسانی در 71 صفحه، و بهای 30هزار تومان از سوی موسسه انتشارات نگاه راهی بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها