دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
سه جلد جدید از مجموعه «استینک» منتشر شد

سه جلد از مجموعه «استینک» نوشته مگان مک‌دونالد با ترجمه ریحانه جعفری از سوی واحد کودک و نوجوان انتشارات افق (کتاب‌های فندوق) منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) واحد کودک و نوجوان انتشارات افق (کتاب‌های فندوق)، جلدهای هفتم، هشتم و نهم از مجموعه 10 جلدی «استینک» نوشته مگان مک‌دونالد با عنوان‌های «استینک و راهپیمایی شبانه زامبی‌ها»، «استینک و قورباغه عجیب و غریب» و «استینک و یک شب خوابیدن کنار کوسه‌ها» را منتشر کرده است.
 
مجموعه کتاب‌های داستانی «استینک» اثر مگان مک‌دونالد شامل داستان‌های برادر «جودی دمدمی» است که ریحانه جعفری آن را برای کودکان ایرانی ترجمه کرده است. همان‌طور که «جودی» شخصیت محوری کتاب‌های «جودی دمدمی» بود،‌ «استینک» هم که در واقع برادر جودی است، شخصیت محوری کتاب‌های «استینک» است. در این مجموعه، استینک پسری است که در کلاس دوم دبستان تحصیل می‌کند و ماجراهای بامزه‌ای که برایش رقم می‌خورد، موجب شکل‌گیری این مجموعه می‌شود.
 
«استینک هی آب می‌رود»، «استینک و آبنبات گنده فک از کار انداز»، «استینک و بوگندوترین کتانی دنیا»، «استینک ابرقهرمان منظومه شمسی»، «استینک و کشتی بندانگشتی» و ... ازجمله عنوان‌هایی هستند که پیش از این منتشر شده‌اند.
 
در هفتمین جلد این مجموعه با عنوان «استینک و راهپیمایی شبانه زامبی‌ها» فقط یک هفته مانده تا جلد پنجم «کابوس در خیابان زامبی» منتشر شود. کتاب که چاپ شود، استینک اولین نفر توی صف است تا زودتر کتاب را بخرد و به راهپیمایی شبانه زامبی‌ها برود. استینک و دوستا‌نش لباس زامبی درست می‌کنند و می‌خواهند رکورد یک میلیون دقیقه مطالعه را به دست بیاورند. اما حرف‌هایی که استینک درباره زنده بودن زامبی‌ها شنیده حسابی گیجش کرده است و می‌ترسد که نکند یکدفعه سروکله زامبی‌ها پیدا شود.
 
در هشتمین جلد این مجموعه با عنوان «استینک و قورباغه عجیب و غریب» او از نزدیک با یک قورباغه جهش یافته عجیب و غریب روبه‌رو می‌شود و یک دفعه حسی قورباغه‌ای در او گل می‌کند! کشمش‌هایی می‌خورد که شکل مگس‌اند و بعد هم با کرم‌ها بازی می‌کند و سعی می‌کند به قورباغه‌ای معرکه تبدیل شود.
 
در نهمین جلد این مجموعه با عنوان «استینک و یک شب خوابیدن کنار کوسه‌ها» بابا و مامان استینک برنده یک شب خوابیدن در آکواریوم شده‌اند و حالا معلوم نیست این شب معرکه‌ترین خاطره استینک می‌شود یا عذاب‌آورترین شکنجه‌اش. استینک عاشق کوسه‌هاست ولی آیا می‌تواند در همان اتاقی بخوابد که کوسه‌ها در آن شنا می‌کنند؟ او دیوانه‌ چیزهای ترسناک و هیولاست ولی شاید اصلا لازم نباشد به یک ماهی مرکب خون آشام اینقدر نزدیک شود.
 
مگان مک‌دولند نویسنده مجموعه پرطرفدار «جودی دمدمی» است. وی خود درباره این مجموعه نوشته است: «روزی به دیدن بچه‌های مدرسه‌ای رفته بودم. پایم را که گذاشتم توی کلاس، بچه‌ها یک صدا گفتند: استینک! استینک! استینک! همان وقت بود که فهمیدم استینک خودش می‌تواند کتاب بشود» مگان تا امروز بیش از 50 کتاب برای کودکان نوشته که ماجرای اغلب آنها را از خاطرات کودکی‌هایش الهام گرفته است.»

واحد کودک و نوجوان انتشارات افق، سه جلد از مجموعه «استینک» را با شمارگان دو هزار نسخه و قیمت 90 هزار ریال برای هرجلد منتشر کرده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها