پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۴
حسن‌زاده «چتری با پروانه‌های سفید» را گشود

کتاب تصویری «چتری با پروانه‌های سفید» نوشته فرهاد حسن‌زاده و تصویرگری غزاله بیگدلو از سوی انتشارات کتاب فاطمی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) همزمان با فرارسیدن سال نو و جشن نوروز کتاب تصویری «چتری با پروانه‌های سفید» نوشته فرهاد حسن‌زاده و تصویرگری غزاله بیگدلو از سوی انتشارات کتاب فاطمی برای کودکان گروه سنی «ب و ج» منتشر شده است.
 
حسن‌زاده در این کتاب تصویری سه داستان جداگانه را بیان می‌کند که در پایان به هم ارتباط پیدا می‌کنند و شخصیت‌های هر داستان به نوعی مشکل دیگری را حل می‌کنند. موضوع کلی که در این کتاب مطرح می‌شود سال تحویل و رسیدن به منزل در موقع تحویل سال نو است. در یکی از داستان‌ها داستان دختربچه‌ای بیان می‌شود که برای گرفتن لباسش به خانه خیاط می‌رود اما چون برق قطع شده، خیاط، صدای زنگ را نمی‌شنود و چون زن خیاط کم شنواست هرچه دخترک در می‌زند خیاط صدای در را نمی‌شنود و او نگران است که نتواند تا قبل از تحویل سال نو لباسش را از خیاط بگیرد.
 
در داستان دیگر پسربچه‌ای بنام اردلان می‌خواهد موهایش را کوتاه کند ولی آرایشگاه بسیار شلوغ است و ممکن است نتواند قبل از تحویل سال به خانه برگردد و به همین دلیل نگران است. در داستان سوم نیز داستان دختر و پسر گل‌فروشی بیان می‌شود که در پی فروش گل‌هایشان در خیابان هستند اما کسی گل نمی‌خرد. ناگهان باران شدیدی شروع می‌شود و آن‌ها از فروش گل ناامید می‌شوند تا اینکه در کوچه دخترکی را می‌بینند که با سنگ به در بسته می‌زند.
 
در پشت جلد کتاب نوشته شده است: «در زندگی هیچ گرهی نیست که باز نشود. گاهی گره من به دست تو باز می‌شود. گره تو به دست یکی دیگر. و گره یک نفر دیگر به دست من. ولی خوب می‌دانم در زندگی هیچ گرهی نیست که باز نشود.»
 

فرهاد حسن‌زاده، نامزد دریافت جایزه هانس کریستن اندرسن 2018، از اعضای هیئت مؤسس انجمن نویسندگان کودک و نوجوان متولد فروردین ماه ۱۳۴۱ در آبادان است. او فعالیت حرفه‌ای خود را از سال ۱۳۶۸ آغاز کرده  و در كنار همكاری با مطبوعات كودك و نوجوان (سروش نوجوان، سروش كودك، آفتابگردان، كيهان بچه‌ها و...) به شكلی جدی وارد عرصه ادبيات كودك و نوجوان شده است. وی تا کنون بیش از  ٥٠ عنوان کتاب در زمینه‌های گوناگونی چون رمان، افسانه، داستان کوتاه، داستان بلند، فانتزی، طنز و زندگی نامه به بازار نشر ارائه داده که بیشتر این آثار در حوزه کودک و نوجوان بوده است. همچنین مسئولیت بخش ادبی تحریریه نشریه «دوچرخه» (ضمیمه روزنامه همشهری ویژه نوجوانان) را بر عهده دارد.
 
از جمله آثار حسن‌زاده می‌توان به ماشو در مه (رمان نوجوان)، روزنامه سقفی همشاگردی (مجموعه طنز برای نوجوانان)، عشق و آینه (مجموعه داستان)، همان لنگه کفش بنفش (داستان کودک)، بندرختی که برای خودش دل داشت (داستانک)، لبخندهای کشمشی یک خانواده‌ی خوشبخت (مجموعه داستان)، خنده به شرط قلقلک (شعر طنز برای نوجوانان) اشاره کرد.

انتشارات فاطمی، کتاب «چتری با پروانه‌های سفید» را در قالب 32 صفحه با شمارگان دو هزار نسخه و قیمت 120 هزار ریال منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها