جمعه ۲۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
۱۰ کتاب‌فروشی زیبا در مالزی که کتابخوان‌ها دوست خواهند داشت!

بازدید از کتابفروشی‌ها می‌تواند به شما احساس آرامش بدهد و بعضی از این کتاب‌فروشی‌ها می‌توانند شما را به اندازه کافی برای گرفتن عکس‌های سلفی هیجان‌زده کنند!

سرویس مدیریت کتاب خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): به نقل از وب سایت غذا و سفر مالزی: تصور کنید چقدر می‌تواند جذاب باشد که یک روز بارانی با یک کتاب و یک فنجان شکلات داغ در گوشه‌ای به مطالعه یک کتاب بپردازید. کتاب‌ها دوستانی هستند که توقعی از شما ندارند، آن‌ها با خود شادی به ارمغان می‌آورند و کسانی را که با آن‌ها دوست می‌شوند را در هر زمان و مکانی تعلیم می‌دهند.

بازدید از کتابفروشی‌ها می‌تواند به شما احساس آرامش بدهد و بعضی از این کتاب‌فروشی‌ها می‌توانند شما را به اندازه کافی برای گرفتن عکس‌های سلفی هیجان‌زده کنند! در این گزارش به معرفی ۱۰ کتاب‌فروشی رویایی در مالزی پرداخته می‌شود که کتاب‌فروشان عاشق آن‌ها خواهند شد، اما اگر با تعداد زیادی کتاب و حتی سلفی‌های بیشتر برگشتید، ما را سرزنش نکنید.. کتاب را بهترین دوست خود کنید!

کتاب‌فروشی «جانک»

آیا تا به حال سعی کرده‌اید صفحات یک کتاب را بو کنید، به خصوص وقتی کهنه می‌شود؟ اگر می‌خواهید در محاصره نوستالژی و عطر کتاب‌ها باشید، به کتاب‌فروشی Junk، در کوالالامپور سری بزنید. این کتاب‌فروشی طبق کتاب رکوردهای مالزی، دومین کتاب‌فروشی دست دوم این کشور است که بیش از ۳ میلیون کتاب دارد و باید آماده باشید که ساعت‌ها آن را مرور کنید. آن‌ها حتی یک طبقه دیگر نیز دارند؛ بنابراین فراموش نکنید که نگاهی هم به آنجا بیندازید! برای هرکسی که از این کتابفروشی ۲۰ ساله بازدید می‌کند، چیزهای زیادی از آلبوم‌های موسیقی قدیمی گرفته تا کتاب‌های مصور و رمان وجود دارد.

۱۰ کتاب‌فروشی زیبا در مالزی که کتابخوان‌ها دوست خواهند داشت!

۱۰ کتاب‌فروشی زیبا در مالزی که کتابخوان‌ها دوست خواهند داشت!

کتاب‌فروشی لیت بوکز

نام این کتاب‌فروشی از آنجا به وجود آمد که صاحبان آن به شدت احساس می‌کردند که کتاب می‌تواند دنیای یک فرد را روشن کند. لوگوی آن‌ها حتی شبیه یک از اشکال سبک است تا نشان دهد چگونه کتاب ذهن را روشن می‌کنند. اگر قصد دارید ذهن خود را با داستان‌های تخیلی و غیرداستانی از نویسندگان تحسین‌شده غنی کنید، به این محل بیایید. هر عنوان کتاب به‌صورت دستی انتخاب شده و اطمینان حاصل می‌شود که کتابی که می‌خوانید روح خواننده را راضی می‌کند. از نسخه‌های کلکسیونرها تا نسخه‌های جدید را می‌توانید در این کتاب‌فروشی پیدا کنید. آن‌ها حتی کالاها و هدایایی با مضمون ادبی دارند که از بریتانیا و ایالات متحده برای کتاب‌شناسان ارسال می‌شود! اگر بعد از این همه مرور به یک جرعه نیاز داشته باشید، یک کافه در آنجا موجود است. ادبیات هرگز اینقدر روشن نبوده است!

۱۰ کتاب‌فروشی زیبا در مالزی که کتابخوان‌ها دوست خواهند داشت!

کتاب‌فروشی مونالیزا

این کتاب‌فروشی براساس فنگ شویی و یک عبارت چینی به معنای «کتابخانه امپراطور» ساخته شده است و شما را با طراحی ترکیبی از تأثیرات شرق و غرب شگفت‌زده خواهد کرد. دیدگاه مالک آن، این است که «زیباترین کتاب‌فروشی در مالزی» را داشته باشد و او به این موضوع دست یافته باشد. کتاب‌فروشی مونالیزا دارای مجموعه گسترده‌ای از کتاب‌های زبان چینی است که به‌طور ویژه مدیریت شده‌اند. پوشش‌های چوبی شما را احاطه کرده و رنگ‌های پاستلی حس مکتب ذن را در هنگام مرور کتاب‌فروشی به شما القا می‌کند. می‌توانید با کمی کیک و قهوه در کافه این محل استراحت کنید و با کیسه‌ای پُر از کتاب به خانه برگردید.

۱۰ کتاب‌فروشی زیبا در مالزی که کتابخوان‌ها دوست خواهند داشت!

کتاب‌فروشی تینتابودی

تینتابودی، کتاب‌فروشی مستقلی است که مخصوص کتاب‌هایی در حوزه ادبیات، فلسفه، تاریخ و هنر است. همه موضوعات کتاب در اینجا ذهن را تحریک می‌کند و برای خواننده مشتاقی که از پیچیدگی‌های یک کتاب لذت می‌برد، پاسخ می‌دهد. این کتاب‌فروشی متعلق به یک مرد جوان است. ساختمان آن بازسازی شده و این ساختمان به سبک شهر ژونگشان در دهه ۱۹۵۰ ساخته شده و در آن تابلویی وجود ندارد که نشان دهد کتاب‌فروشی در طبقه آخر کجاست. از پله‌ها بالا بروید و به سمت دری بروید که شما را به یک کتاب‌فروشی عجیب و غریب پر از گنج می‌برد. آن‌ها همچنین به دلیل بازسازی، یک فروشگاه آنلاین IG دارند. نگران نباشید، آن‌ها به جایی نخواهند رفت؛ می‌توانید پس از بازگشایی از آن دیدن کنید!

۱۰ کتاب‌فروشی زیبا در مالزی که کتابخوان‌ها دوست خواهند داشت!

کتاب‌فروشی انجمن کتاب سانسوریا

این کتاب‌فروشی با نیم میلیون کتاب، علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی را به سفری خواندنی می‌برد. انجمن کتاب سانسوریا نخستین کتاب‌فروشی در سبک تونل کتاب در مالزی است که در ۱۶ هزار فوت مربع گسترده شده است و با دیدن این همه کتاب به معنای واقعی کلمه هیجان‌زده خواهید شد. یک برج مارپیچ به سمت زیرزمین کتابفروشی منتهی می‌شود و حس «آلیس سرزمین عجایب» را به شما القا می‌کند. این کتابفروشی از کتابخانه استارفیلد کره جنوبی الهام گرفته که بسیار رویایی است. فضاهای مطالعه و ایستگاه‌های کاری برای کسانی که می‌خواهند مطالعه کنند در دسترس است. یک قهوه از کافه ولف بگیرید، بنشینید و از این گشت و گذار ادبی لذت ببرید!

۱۰ کتاب‌فروشی زیبا در مالزی که کتابخوان‌ها دوست خواهند داشت!

۱۰ کتاب‌فروشی زیبا در مالزی که کتابخوان‌ها دوست خواهند داشت!

کتاب‌فروشی مانسون

این کتاب‌فروشی مستقل که در بالای بستنی‌فروشی Wild Sheep Home قرار دارد و باید از آن بازدید کرد. اگرچه کوچک و جمع و جور است، اما توسط ساکنان محله شناخته شده است. با داشتن مجموعه‌ای از کتاب‌های چینی و تایوانی، می‌توانید رمان «رویای اتاق قرمز» اثر کائو ژوکین را بیابید، کتابی معروف که زندگی و ساختارهای چین قرن هجدهم را شرح می‌دهد. چند عنوان انگلیسی نیز در این کتاب‌فروشی موجود است. همچنین یک قسمت نشیمن در فضای باز وجود دارد که برای استراحت و کتاب خواندن به همراه یک بستنی لیوانی عالی است. یک گوشه دنج را کشف کنید و از مطالعه لذت ببرید.

۱۰ کتاب‌فروشی زیبا در مالزی که کتابخوان‌ها دوست خواهند داشت!

کتاب‌فروشی کینوکنیا

این کتاب‌فروشی با بیش از ۳۰۰ هزار کتاب به چهار زبان، پناهگاهی برای کتابخوان‌ها است. کینوکنیا به دلیل گسترده بودن کتاب‌های ژاپنی خود از بقیه کتاب‌فروشی‌ها متمایز است. مانگا، کتاب‌ها و مجلات عکس فقط سطح این مجموعه را تشکیل می‌دهند. همچنین کافی‌شاپ این کتاب‌فروشی به خوانندگان این امکان را می‌دهد که در حین کتاب خواندن از یک فنجان قهوه آرامش‌بخش لذت ببرند و منظره بدون مانع از پارک KLCC را تماشا کنید.

۱۰ کتاب‌فروشی زیبا در مالزی که کتابخوان‌ها دوست خواهند داشت!

کتاب‌فروشی «ماهی نقره‌ای»

کتاب‌فروشی Silverfish بیش از ۲۱ سال است که در بازار کتاب مالزی فعال است و کتاب‌هایی در زمینه ادبیات، فلسفه و هنر از نویسندگان مالزیایی تهیه می‌کند و به فروش می‌رساند. صاحب این کتاب‌فروشی چشم‌اندازی نجیب در ذهن داشت که کتاب‌های مالزیایی را در سطح بین‌المللی به بازار عرضه کند تا جهان نیز در حوزه ادبی نگاهی به ادبیات مالزی داشته باشد. آن‌ها همچنین با انتشار کتاب به‌عنوان معتبرترین ناشر انگلیسی در مالزی شناخته می‌شوند. در اینجا کتاب‌ها و انتشارات دست به دست هم می‌دهند و در کنار هم مشغولند، از این کتاب‌فروشی دیدن کنید تا نگاهی به کتاب‌ها، از بدو تولد تا قفسه‌ها پیدا کنید!

۱۰ کتاب‌فروشی زیبا در مالزی که کتابخوان‌ها دوست خواهند داشت!

۱۰ کتاب‌فروشی زیبا در مالزی که کتابخوان‌ها دوست خواهند داشت!

گراکبودایا

کتاب‌فروشی گراکبودایا اکنون ۲۱ ساله بوده و ناشر و توزیع‌کننده کتاب‌های محلی است که به دیدگاه‌ها، تاریخچه‌ها و موارد مربوط به کشور مالزی اهمیت می‌دهد. در این کتاب‌فروش می‌توانید کتاب‌هایی از نویسندگان فوق‌العاده‌ای مانند برنیس چاولی، فیصل تهرانی، حنا الکاف و دیگران تهیه کنید. همچنین آثار داستانی و هم غیرداستانی از نویسندگان مالزیایی موجود است. گراکبودایا را می‌توان یک کتاب‌فروشی واقعاً مالزیایی دانست.

۱۰ کتاب‌فروشی زیبا در مالزی که کتابخوان‌ها دوست خواهند داشت!

کتاب‌فروشی رکس‌کی‌ال

به‌عنوان پیشنهاد آخر، کتاب‌فروشی REX KL پیشنهاد می‌شود که در طبقه فوقانی سینما رکس کوآلالامپور قرار دارد. هنوز هم برخی از صندلی‌های سینما و اتاق پروژکتور دست نخورده است تا خاطرات سینمای قدیمی رکس را زنده کند. با چندین قفسه کتاب و پله‌های قدیمی، سینمای بازسازی شده تبدیل به کتاب‌فروشی شده است و کتاب‌ها در آن به نمایش گذاشته شده‌اند. ممکن است در این کتاب‌فروشی گم شوید زیرا پر پیچ و خم است! حتماً از این کتاب‌فروشی شگفت‌انگیز در یک زمان مناسب دیدن کنید.

مترجم: بهاره گل‌پرور

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها