شنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۷
ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی در مناطق مسکونی در اولویت است

زنجان- معاون استاندار زنجان گفت: ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی از جمله فرهنگسرا و کتابخانه در اولویت شهرک سازی دولت است.

ابوالفضل رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: یکی از مسائلی که در جامعه امروزی باید مورد توجه قرار گیرد؛ گسترش کتابخانه‌ها به ویژه در مناطق محروم شهر است.

وی با تأکید بر افزایش زیرساخت‌های فرهنگی در استان افزود: در حال حاضر استان به لحاظ فضای کتابخانه‌ای کمبود دارد؛ هرچند که تلاش مسئولان جبران این کمبودهاست.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه کتابخانه‌ها امروزه به لحاظ توسعه و گسترش خدماتی که دارند به مراکز فرهنگی در محلات تبدیل شده‌اند، اضافه کرد: باید تدابیری اندیشیده شود که در ایجاد مناطق مسکونی زیرساخت‌های فرهنگی و آموزشی نیز طراحی و ایجاد شود.

رفیعی با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه در استان گفت: قطعاً افزایش زیرساخت‌ها کمک شایانی به افزایش سطح کتابخوانی در جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مجموعه استانی نیز به دنبال جبران کمبود در حوزه سرانه فرهنگی از جمله فرهنگسرا و همچنین ساخت کتابخانه است، گفت: در حال حاضر یکی از اولویت‌های استان تکمیل ساخت کتابخانه مرکزی است.

معاون استاندار زنجان افزود: اعتبار مورد نظر برای ساخت این کتابخانه تخصیص یافته است و امیدواریم به زودی با همراهی سازمان برنامه و بودجه شاهد تکمیل بزرگترین کتابخانه استان در مرکز استان باشیم.

وی با اشاره به اینکه ساخت مراکز فرهنگی موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود؛ اضافه کرد: در همین راستا دولت مردمی در کنار تلاش برای رفع چالش‌های اقتصادی کشور نسبت به توسعه فرهنگی اهتمام ویژه دارد.

رفیعی با اشاره به گسترش فضای مجازی گفت: کتاب و کتابخانه امروز رقبای جدی دارد و باید با علم و آگاهی به استقبال تغییرات این حوزه برویم تا با رفع موانع بتوانیم از ظرفیت مناسب نیروهای انسانی نهاد کتابخانه‌ها در راستای اعتلای نهضت کتابخوانی بهره مند شویم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط