دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۳
زنجانی‌ها برای تکمیل کتابخانه مرکزی دست به دامان رئیس جمهور شدند

زنجان- در آستانه دور دوم سفر ریاست جمهوری؛ پویش درخواست تکمیل کتابخانه مرکزی زنجان راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، پویش درخواست تکمیل کتابخانه مرکزی زنجان در آستانه سفر ریاست جمهوری به راه افتاد.

در این پویش با درخواست از رئیس جمهور برای تعیین تکلیف کتابخانه مرکزی؛ نوشته شده است: اکنون که این متن را می‌خوانید، ۱۴ سال از زمان آغاز ساخت «کتابخانه مرکزی» در زنجان می‌گذرد اما به دلیل کمبود اعتبار مالی خبری از پیشرفت این پروژه نیست.

این درحالی است که بیشتر استان‌های کشور کتابخانه مرکزی دارند و زنجان جزو معدود مراکز استانی است که از نعمت کتابخانه مرکزی محروم است.

وجود «کتابخانه مرکزی» یک ضرورت فرهنگی است و کمک شایانی به افزایش سرانه فضاهای فرهنگی در شهر و استان می‌کند. در واقع «کتابخانه مرکزی» هویت فرهنگی هر استان محسوب می‌شود و محلی برای ارائه خدمات شاخص فرهنگی است. در این راستا من نیز به پویش «درخواست تکمیل کتابخانه مرکزی» می‌پیوندم تا به نوبه خودم گامی در ارتقای فرهنگی استان زنجان بردارم.

تکمیل کتابخانه مرکزی زنجان از مطالبات به حق مردم، فرهیختگان و دغدغه‌مندان حوزه کتاب و فرهنگ است و امید است با همت بلند مسئولین شاهد تحقق این مهم در استان زنجان باشیم.

وجود «کتابخانه مرکزی» یک ضرورت فرهنگی است و کمک شایانی به افزایش سرانه فضاهای فرهنگی در شهر و استان می‌کند؛ در واقع «کتابخانه مرکزی» هویت فرهنگی هر استان محسوب می‌شود و محلی برای ارائه خدمات شاخص و تحقق عدالت فرهنگی است.

توسعه فرهنگی، ضرورت توسعه اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است و توسعه عرصه‌های گوناگون جامعه بدون توسعه فرهنگ نه می‌تواند مداوم و پایدار باشد و نه می‌تواند در جهت تکامل انسانی قرار گیرد؛ لذا شایسته است «کتابخانه مرکزی» به‌عنوان یک شاخص فرهنگی تاثیرگزار در اولویت قرار گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط