دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱
ناشران  از زیست بوم‌های مختلف آثاری قوی  ارائه دهند

قم - نویسنده رمان «کتانی‌های کوکام» با اشاره به فضای نمایشگاه کتاب برای مواجهه رو در رو با پدیدآورندگان و دریافت نظر مخاطبان، گفت: ناشران از زیست بوم‌های مختلف آثاری قوی ارائه دهند.

فاطمه جدیدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم با توجه به در پیش بودن نمایشگاه کتاب تهران اظهار داشت: وقتی ناشر به طور مستقیم با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کند، با سلیقه آن‌ها بیشتر آشنا می‌شود، بازخوردهای بی‌واسطه‌ای دریافت می‌کند و نحوه کار خودش را هم بهتر در معرض نمایش قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: قطعاً این ارتباط بی‌واسطه سبب شناخته‌تر شدن هر یک از نشرها و در ویترین قرار گرفتن سبک کاری هر یک از آن‌ها می‌شود. موضوعی که ارتباط مخاطب را نه تنها با ناشر، بلکه با نویسندگانِ مرتبط با ناشران عمیق‌تر و متعهدانه‌تر خواهد کرد.

این داستان‌نویس تصریح کرد: ناشران اگر از زیست بوم‌های مختلف باشند، باید آثاری قوی و مؤثر درباره زیست بوم خاصی که مدنظر است، ارائه دهند. آثاری که دربر دارنده تاریخ و حوادث هر منطقه باشد، قهرمانان هر خطه را معرفی کند و مخاطب جوان را با دیدگاه تازه‌ای از آن خطه مواجه کند.

وی افزود: شناساندن درست منطقه به مخاطبان دستاوردهای خاصی خواهد داشت که در نهایت منجر به ایجاد یک سرزمین یک‌پارچه و قوی خواهد شد.

این نویسنده با اشاره به فضای نمایشگاه کتاب برای مواجهه رو در رو با پدیدآورندگان و دریافت نظر مخاطبان بیان کرد: این ارتباط در نمایشگاه قطعاً وجود دارد اما به شرط اینکه هدف‌گذاری صحیحی در این زمینه اتفاق افتاده باشد. آثار فاخری تولید شده باشد و آثار مکتوب، گاهی در قالب‌های مختلفی چون فرم‌های مختلفی از رسانه به عرصه ظهور رسیده باشد. هر منطقه روایت‌های ناگفته و پنهان زیادی در دل خود دارد که نیاز به راویان دقیق و تیزهوش دارد.

نویسنده رمان «کتانی‌های کوکام» یادآور شد: رمان نوجوانِ کتانی‌های کوکام، سال قبل به چاپ رسید و در نمایشگاه رونمایی شد. اتفاقاً رمانی است با زمینه بومی و محلی. روستایی در آبادان که روستایی مرزی و محروم است. از قضا اتفاقات آن برهه تاریخی به روستا لطمه‌های بیشتری می‌زند و ساکنان آن را مجبور به دفاع و حمایت از روستای خود می‌کند. روستای نهر یوسف و نوجوانانی که برای حفظ آن به آب و آتش می‌زنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط