دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۱
اطلاع‌رسانی گسترده و قیمت مناسب بر جذب مخاطب به نمایشگاه کتاب اثرگذار است

گلستان- مدیر انتشارات نوروزی از استان گلستان که در نمایشگاه سی و پنجم کتاب با حدود ۵۰ عنوان اثر تازه حضور دارد، معتقد است: اطلاع‌رسانی به‌موقع و گسترده در کنار قیمت‌های مناسب آثار عرضه‌شده بی‌شک بر میزان جذب مخاطب و خرید و رونق بازار نشر تأثیرگذار است.

میلاد نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در گرگان اظهار کرد: انتشارات نوروزی در سال ۱۳۷۹ با سرمایه‌ای اندک اما اراده‌ای محکم و متکی به ایمان به مدیریت زنده‌یاد حجت‌الله نوروزی تأسیس شد و به‌عنوان یک مرکز انتشاراتی کتاب‌های متعددی را چاپ و جوایز و عناوین مختلفی را از آن خود کرد که می‌توان به رتبه کارآفرین برتر در مراسم معرفی و تجلیل از یک‌صد کارآفرین بخش خصوصی در سال ۱۳۹۶ اشاره کرد.

وی افزود: اکنون ما با تمام توان و با بهره‌گیری از بهترین دستگاه‌ها و تکنولوژی چاپ و کارکنانی مجرب و کارآزموده آماده چاپ و نشر آثار نویسندگان سراسر کشور هستیم و تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا لبخند رضایت را بر لبان مخاطبان ببینیم و خوشحالیم مانند سال‌های پیش افتخار داشتیم عنوان ناشر برگزیده سال را به خود اختصاص دهیم.

میلاد نوروزی ادامه داد: در ۱۰ سال گذشته نزدیک به ۲ هزار عنوان کتاب را منتشر کرده‌ایم و در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در سال جاری با نزدیک به ۵۰ عنوان کتاب تازه در موضوعات مختلف حضور داریم و بنا داریم در ایام برپایی این رویداد از آن‌ها رونمایی کنیم.

وی با اشاره به اینکه در ادوار گذشته نمایشگاه کتاب به‌صورت مجازی حضور داشته‌اند و در سال جاری برای نخستین بار حضور را تجربه خواهند کرد، گفت: در نخستین تجربه حضور از روند ثبت‌نام راضی هستم و ما توانستیم به‌صورت غیرحضوری و به سهولت روند ثبت‌نام و هماهنگی برای حضور را انجام دهیم.

نوروزی در ادامه استمرار در برپایی نمایشگاه‌ها را بسیار خوب دانست و افزود: البته اطلاع‌رسانی به‌موقع و گسترده در کنار قیمت‌های مناسب کتاب‌های عرضه‌شده بی‌شک بر میزان جلب مخاطب و خرید و رونق بازار نشر تأثیرگذار است.

اطلاع‌رسانی گسترده و قیمت مناسب بر جذب مخاطب به نمایشگاه کتاب اثرگذار است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه باوجود آنکه صنعت نشر کشور به سمت الکترونیکی شدن پیش می‌رود، گفت: البته برای من کتاب به شکل فیزیکی ارزشمندتر است. به خاطر تورق صفحات و طراحی جلد که کاملاً قابل لمس و بااحساس خواهد بود. در کل من همیشه فیزیکی کتاب را دوست داشتم اما در عین حال با توجه به نیاز مخاطب، قیمت‌ها و الکترونیکی شدن صنعت نشر باید این موضوع را هم پذیرفت و ما تمام تلاشمان این است که بتوانیم در قالب پادکست، ویدیو و کتاب صوتی برای نویسندگان و مخاطبان عزیز این مکان را فراهم کنیم.

نوروزی همچنین به برپایی نمایشگاه کتاب به‌صورت مجازی در کنار نمایشگاه اصلی اشاره کرد و گفت: بخش مجازی نمایشگاه هم برای کسانی که امکان حضور ندارند و آمدن به نمایشگاه تهران برایشان سخت است ارزشمند است اما انتظار می‌رود از نظر سامانه اینترنتی و خدمات پس از آن شرایط بهتر و رو به جلوتری را نسبت به ادوار گذشته شاهد باشیم.

وی ضمن آرزوی موفقیت و رونق بازار ناشران شرکت‌کننده در نمایشگاه و نیز رضایتمندی مخاطبان از نمایشگاه پیش رو، گفت: امیدوارم زیرساخت‌ها همچون غرفه بندی‌ها، سالن نمایشگاه، تهویه هوا و مواردی از این دست کاملاً مطلوب فراهم شود تا با نمایشگاهی شایسته‌تر از گذشته روبه‌رو شویم.

به گزارش ایبنا، میلاد نوروزی متولد ۱۳۶۴ در شهرستان گرگان، دانش‌آموخته کارشناسی ارشد بازاریابی با بیش از ۲۰ سال سابقه در صنعت چاپ و نشر است و از وی کتاب‌هایی چون بهترین هدیه و مکاتبات تجاری و ایمیل و سایر اسناد روانه بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط