شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
اختصاص اعتبار ۱۲ میلیارد تومانی برای تجهیز کتابخانه‌های قدیمی زنجان

زنجان- معاون استاندار زنجان گفت: ۱۲ میلیارد تومان اعتبار برای تعمیر و تجهیز کتابخانه‌های قدیمی اختصاص یافته است.

ابوالفضل رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: موضوع مطالعه و کتابخوانی بحثی نیست که به عصر حاضر مربوط باشد؛ بلکه از قدیم الایام با نازل شدن کتاب‌های آسمانی اهمیت چیز ارزشمندی به نام کتاب درک شده است.

وی با اشاره به اینکه کتاب یک وسیله فرهنگی برای انتقال دانش است و نقش بسزایی در آگاه‌سازی جامعه دارد، افزود: در همین راستا تلاش مجموعه استانی جاسازی فرهنگ مطالعه و همچنین کمک به توسعه زیرساخت‌های مطالعه در استان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اعتبار ۱۲ میلیارد تومانی تخصیص یافته برای تعمیر و تجهیز کتابخانه‎های عمومی اضافه کرد: خوشبختانه اقدامات خوبی در این حوزه در استان انجام شده است.

رفیعی با بیان اینکه یکی از مهمترین دغدغه‌های استانی در حوزه کتابخوانی تعیین تکلیف کتابخانه مرکزی است، گفت: پیشرفت این پروژه قابل قبول نیست و تلاش مجموعه استانی اختصاص اعتبار به این بخش از محل سفر دوم ریاست جمهوری است.

وی با اشاره به اینکه در دوره اخیر اقدامات قابل توجهی در بحث افزایش سطح استفاده کاربری از کتابخانه‌ها صورت گرفته است، افزود: امروزه کتابخانه‌های عمومی از مکان صرف امانت کتاب خارج شده و به پایگاه فعال فرهنگی و اجتماعی محل رجوع عامه مردم تبدیل شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان گفت: با اقدامات صورت گرفته امروز کتابخانه‌های عمومی دارای بزرگترین شبکه مراکز فرهنگی و نیروی انسانی در سراسر استان و کشور هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط