سه‌شنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
شهرستان ابهر بیشترین سرانه مطالعه استان زنجان را داراست

زنجان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: شهرستان ابهر بیشترین سرانه مطالعه استان زنجان را دارد.

محمدرضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر ۱۰۲ باب کتابخانه عمومی در استان زنجان فعالیت دارد و تلاش مجموعه استانی افزایش این فضاهاست.

وی با اشاره به اینکه امروزه کتابخانه‌های عمومی به باشگاه‌های فرهنگی تبدیل شده‌اند و بیش از ۶۰ نوع خدمت در آنها ارائه می‌شود، اضافه کرد: یکی دیگر از موضوعات مهمی که در کتابخانه‌های عمومی مورد توجه قرار گرفته حضور اعضا از اقشار مختلف در این مکان‌هاست.

رضاخانی با اشاره به ایجاد کتابخانه در مناطق محروم استان به منظور ترویج فرهنگ مطالعه گفت: کتابخانه سردار سلیمانی در منطقه ابهر، کتابخانه امام حسین در بیسیم زنجان و کتابخانه شیخ عبدالکریم زنجانی در اسلام آباد زنجان سه کتابخانه‌ای هستند که از شهریور سال قبل در این مناطق راه اندازی شده است.

وی همچنین با اشاره به راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار در مناطق حاشیه‌ای و شهرک‌ها اضافه کرد: البته یک کتابخانه سیار در شهر زنجان داشتیم و امسال یک کتابخانه دیگر در زنجان و یک مورد هم در ابهر به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در ارتباط با سرانه مطالعه در استان نیز گفت: استان زنجان به لحاظ سرانه مطالعه وضعیت مطلوبی در کشور دارد و طبق آمارها بیشترین سرانه مطالعه در استان را ابهر به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: اما با این حال در ابهر مشکل جدی کتابخانه داریم و امیدواریم توجه کافی و لازم در این راستا به عمل آید تا فضای کتابخانه‌ای در این شهرستان افزایش پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط