جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۵
برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن کریم در مناطق محروم زنجان

زنجان- کلاس‌های آموزشی قرآن کریم در مناطق محروم زنجان به همت بسیج سازندگی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان، مرحله استانی سی و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان زنجان برگزار شد.

این مسابقات در مرحله استانی به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان و با حضور ۲۴ نفر از فعالان قرآنی جامعه ایثارگری در رشته حفظ، قرائت تحقیق با حضرو ۱۱۵ نفر برگزار شد.

برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن کریم در مناطق محروم زنجان

در راستای توانمندسازی ساکنین مناطق محروم و روستایی ۷۰۰ نفر ساعت دوره آموزشی در قالب مقابله با آسیب‌های اجتماعی و دوره آموزشی قرآن کریم برگزار شد.

در همین راستا از ابتدای سال تاکنون ۲ هزار و ۲۰۰ نفر ساعت کلاس آموزشی احکام برای ساکنین مناطق روستایی به ویژه قشر جوان و نوجوان برگزار شد.

از دیگر برنامه‌های اجرایی توسط بسیج سازندگی در روستاها؛ نشست‌های جهاد تبیین با موضوع دستاوردهای بسیج، نشست‌های تخصصی سبک زندگی ایرانی اسلامی با موضوع افزایش جمعیت، فرزندآوری و ازدواج، برگزاری کلاس‌های آموزشی احکام و قرآن برای اهالی مناطق هدف، تجلیل از گروه‌های های جهادی فقط بخشی از برنامه‌های قرارگاه بوده است.

فعالیت ۳۸۶ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان زنجان

در استای تبیین دستاوردهای بسیج؛ برنامه‌های متعددی به میزبانی ۳۸۶ کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان زنجان برگزار می‌شود که از مهمترین آنها برگزاری نمایشگاه بزرگ فرهنگی، تبلیغی و دستاوردهای بسیج ویژه آحاد مردم است.

برگزاری نشست‌های تبیین، برگزاری یادواره شهدات، تجلیل از اعضای بسیجی کانون‌های فرهنگی و هنری نقش آفرین در محلات و مساجد، تجلیل از برگزیدگان قرآنی بسیج، عطر افشانی قبور شهدا در گلزار های شهدای سراسر استان، برگزاری مسابقه کتابخوانی به میزبانی کانون‌های فرهنگی و مساجد نیز از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته بسیج است.

برگزاری برنامه خلاصه نویسی کتاب در کانون پرورش فکری زنجان

مرکز سیار روستایی دندی برنامه مشترکی با اداره آموزش و پرورش بخش انگوران و کتابخانه عمومی شهر دندی برگزار کرد.

این برنامه با حضور دانش‌آموزان مقطع ابتدایی برگزار و با اجرای برنامه‌های کتاب‌خوانی، خلاصه‌نویسی، شعرخوانی و در نهایت اهدای جوایز به پایان رسید.

همچنین برنامه روخوانی کتاب توسط اعضا و مادران، معرفی کتاب (کلوچه های خدا)، کارگاه سفالگری (ساخت شخصیت های داستان)، کارگاه نقاشی (نقاشی شخصیت های داستان)، قصه گویی، روخوانی کتاب، شعرخوانی و نمایش فیلم نیز در مراکز فرهنگی هنری شماره ۲، ۳، ۶، قیدار، ابهر، گرماب، زرین‌آباد، ماهنشان، مجتمع و کتابخانه‌های سیار صائین قلعه، دندی و سجاس برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط