پنجشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۸
۹ هزار جلد کتاب به روستاها اهدا شد

زنجان- فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت ۹ هزار جلد کتاب به روستاها و مناطق محروم زنجان اهدا شد.

سردار جهانبخش کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: با توجه به اینکه یکی از اولویت‌های سپاه استان ترویج فرهنگ دفاع مقدس به ویژه در مناطق محروم و روستایی است؛ در همین راستا برنامه‌های ترویجی متعددی با همکاری گروه‌‎های جهادی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه گروه‌های جهادی با حضور در مناطق محروم نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی در حوزه قرآن کریم و معارف دینی اقدام می‌کنند، افزود: علاوه بر این مسابقات حفظ قرآن کریم و کتابخوانی نیز به صورت تک روستایی و چند روستا به صورت مشترک برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان همچنین از توزیع ۹ هزار جلد کتاب در روستاهای استان زنجان به ویژه روستاهای محروم خبر داد و گفت: این کتاب‌ها با محوریت موضوعات مربوط به دفاع مقدس و همچنین شهدای استان توزیع شده است.

سردار کرمی با اشاره به اینکه تجهیز کتابخانه‌های روستایی با همکاری گروه‌‎های جهادی و همچنین رنگ آمیزی مدارس روستایی از دیگر فعالیت‌های سپاه و بسیج در مناطق محروم است که در قالب طرح شهید عجمیان اجرا می‌شود، تصریح کرد: هدف از اجرای طرح شهید عجمیان، بهسازی و شاداب‌سازی فضای فیزیکی مدارس با رنگ‌آمیزی، زیباسازی و تعمیرات میز و صندلی است که با توجه به نیاز آموزش و پرورش و ضرورت احیای فضای فیزیکی در برخی از مدارس است.

وی گفت: علاوه بر این در راستای فراهم ساختن امکان تحصیل دانش‌آموزان نیازمند نسبت به توزیع کتاب‌های درسی و نوشت افزار و لوازم التحریر در قالب پویش همکلاسی ۴ اقدام و ۵ هزار کتاب و بسته تحصیلی بین دانش آموزان توزیع شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط