سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۰
رمان نوجوان «مگی شوریده» منتشر شد

کتاب «مگی شوریده» به قلم جری اسپینلی از سوی انتشارات پیدایش برای نوجوانان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، «مگی شوریده» که با عنوان اصلی «Maniac Magee» منتشر شده است، یکی از پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین کتاب‌های جری اسپینلی، نویسنده آمریکایی است. این کتاب برای اولین‌بار در سال ۱۹۹۰ منتشر شد و با اقبال زیادی از طرف جشنواره‌ها و مخاطبان روبه‌رو شد.

انتشارات پیدایش این کتاب را با ترجمه فرزانه فرهنگ از مجموعه «رمان‌هایی که باید خواند» برای گروه سنی نوجوان ۱۴+ منتشر کرده است.

جفری لایونل مگی یتیم بی‌خانمان، بعد از فرار از شهرش به شهری جدید می‌رسد. شهری دوپاره: پاره‌ای محل زندگی سیاه‌پوستان و پاره‌ای محل زندگی سفیدپوستان. مگی کاری جز دویدن و فرارکردن بلد نیست و در نظر اهالی آدمی عجیب و افسانه‌ای است. مگی شوریده با اینکه سفیدپوست است، در منطقه‌ای سیاه‌پوست‌نشین اقامت می‌کند و زندگی خودش و دیگران را پر می‌کند از حادثه‌های عجیب‌وغریب.

این اثر جوایز متعددی کسب کرده است، از جمله: برنده مدال نیوبری، برنده جایزه‌ی نِنه (کتاب‌های برتر کتابخانه‌های مدارس ایالت هاوایی)، برنده جایزه کتاب کودک ماساچوست و برنده جایزه کتاب کودک دوروتی کانفیلدفیشر.

بخشی از متن کتاب:

«می‌گویند مگی شوریده در یک زاغه به دنیا آمده. می‌گویند معده‌اش از جعبه‌ی غلات و قلبش از فنر مبل بوده. می‌گویند او یک سوسک بیست سانتی‌متری را با قلاده نگه می‌داشته و وقتی خواب بوده موش‌ها بالای سرش نگهبانی می‌دادند. می‌گویند اگر می‌دانستی که دارد می‌آید و روی زمین نمک می‌پاشیدی و او روی آن می‌دوید، دو سه مجتمع دورتر، راه رفتنش به آهستگی بقیه‌ی مردم می‌شد. می‌گویند… کدام واقعیت است، کدام افسانه؟ فهمیدنش سخت است.».

انتشارات پیدایش، رمان نوجوان «مگی شوریده» به قلم جری اسپینلی با ترجمه فرزانه فرهنگ را در ۱۶۸ صفحه و به بهای ۱۶۵ هزار تومان منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط