پنجشنبه ۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷
افراد دارای نیازهای ویژه از امکانات کتابخانه‌های سمنان بهره‌مند می‌شوند

سمنان - مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان گفت: با راه‌اندازی بخش‌های مرتبط با معلولان، آحاد جامعه به خصوص جوانان و دانش آموزان دارای نیازهای ویژه از امکانات کتابخانه‌های سمنان بهره‌مند می‌شوند.

محمد طاهریان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، ضمن اشاره به تجهیز کتابخانه‌های عمومی برای افرادی که دارای نیازهای ویژه هستند، بیان کرد: دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه از امکانات کتابخانه‌های سمنان بهره مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه بخش نابینایان کتابخانه مرکزی در سمنان و کتابخانه شهید شاهچراغی در دامغان راه اندازی شده است، تاکید کرد: این زیرساخت‌ها برای توسعه فرهنگ مطالعه بنا شده است.

تفاهم نامه همکاری با آموزش و پرورش

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه در این دو کتابخانه چاپگر بریل و کتاب‌های ویژه نابینایان و … وجود دارد، ابراز کرد: طبق تفاهم‌نامه بین کتابخانه‌های عمومی و آموزش و پرورش استان سمنان خدمات و تسهیلات کتابخانه‌ای برای دانش‌آموزان دارای نیازهای ویژه نیز از این بخش ها بهره‌مند می‌شوند.

طاهریان با بیان اینکه اجرای برنامه‌های کتاب‌محور به خصوص جشنواره رضوی و لیگ کتاب‌خوانی و … از جمله برنامه‌هایی است که برای توسعه کتابخوانی بین نوجوانان و دانش آموزان در دستور کار قرار دارد، گفت: از آموزش و پرورش خواسته شده تا نسبت به این دست برنامه‌ها اطلاع رسانی خوبی را به جامعه هدف داشته باشد.

وی با بیان اینکه همکاری آموزش و پرورش و کتابخانه‌های عمومی می‌تواند تحولات فرهنگی بزرگی را در استان سمنان رقم بزند، تاکید کرد: خدمات و تسهیلات کتابخانه‌ای برای دانش‌آموزان ارائه می‌شود تا بتوانند از آنها بهره‌مند شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها