سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸
خاطرات عبدالسالم احمد جلود و نقش تأثیرگذار او در تاریخ معاصر لیبی

انتشارات ایران خاطرات عبدالسالم جلود (نخست‌وزیر لیبی از ســال ۱۹۷۲ تا ۱۹۷۷ و وزیر دارایی این کشــور از ســال ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۲) را با ترجمه محمد رزیجی و عنوان «مرد شماره دو» راهی بازار چاپ و نشر کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، انتشارات ایران خاطرات عبدالسالم جلود (نخست‌وزیر لیبی از سال ۱۹۷۲ تا ۱۹۷۷ و وزیر دارایی این کشور از سال ۱۹۷۰ تا ۱۹۷۲) را با ترجمه محمد رزیجی و عنوان «مرد شماره دو» راهی بازار چاپ و نشر کرده است.

انتشار کتاب خاطرات عبدالسلام احمد جلود به‌دلیل اهمیت و نقش تأثیرگذار او در تاریخ معاصر لیبی و همچنین نقش او در روابط چندسویه این کشور با کشورهای عربی، منطقه و جهان مورد توجه قرار گرفته است. جلود در دورانی به ایفای نقش پرداخت که لیبی در صحنه روابط بین‌المللی و جنبش‌های انقلابی در جهان سوم به‌طور خاص نقش مهمی داشت.

این خاطرات از آن رو حائز اهمیت است که صاحب آن رویدادها و تحولات در این چارچوب تاریخی به‌عنوان یک کنشگر سیاسی و یک دولتمرد زیسته و تجربیات طولانی خود طی دست‌کم سه دهه فعالیت در دوران پر تلاطم و سرشار از دگرگونی را بازنمایی می‌کند که تبعات آن تا امروز ادامه دارد.

کتاب «مرد شماره ۲» خاطرات عبدالسلام احمد جلود با ترجمه محمد رزیجی در ۵۲۸ صفحه و بهای ۲۲۰ هزار تومان از سوی انتشارات ایران منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها