یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
اهدای کتاب یک سنت حسنه و ماندگار است

ایلام-مروج پیشکسوت کتاب در استان ایلام گفت: اهدای کتاب، یک سنت حسنه و ماندگار است و بایستی بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

عبدالعباس محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در ایلام گفت: کتاب یکی از بهترین ابزارهای فرهنگ‌ساز برای انسان است که هیچ وقت قدیمی نمی‌شود و از بین نمی‌رود.

محمدی ادامه داد: قرآن کریم که کتاب انسان‌ساز و راهنمای تمام انسان‌ها و مسلمان‌ها و معجزه جاودان پیامبراسلام (ص) است. معجزه بودن قرآن به معنای آن است که این کتاب از جهات مختلف (لفظ، معنا، ساختار و…) ویژگی‌های فوق بشری دارد و انسان‌ها از آوردن مانند آن ناتوان‌اند، از همین رو قرآن کریم ساخته دست بشر نیست، بلکه کلام خداست.

محمدی ادامه داد: در قرآن و احادیث و روایات بر مساله کتابخوانی از پیامبر مکرم و امامان معصوم تاکید و توصیه‌های فراوان شده است.

وی ادامه داد: انسان‌ها در تمام ادوار تاریخی به کتاب و خواندن کتاب نیاز داشته و با کتاب به آرامش روانی و روحی رسیده‌اند و استرس و دلهره و ترس‌های‌شان از بین رفته است.

محمدی با اشاره کارکردها و قابلیت‌های کتاب و کتابخوانی ادامه داد: کتاب علاوه بر افزایش دایره لغات و واژه‌ها برای خوانندگان موجب بالا رفتن دانش و آگاهی و تقویت حافظه می‌شود و یکی از راه‌های افزایش تمرکز در انسان می‌شود.

خیر فرهنگی استان ایلام ادامه داد: با عنایت با بالا رفتن سن و تحلیل رفتن مغز انسان یکی از بهترین راه‌های تقویت و تحریک ذهن و جلوگیری از آلزایمر و فراموشی در سنین بالا، خواندن کتاب و تقویت مغز است که علم این مساله را هم تایید کرده است.

مدیر مؤسسه خیریه امیرابوالفضل ایلام ادامه داد: اهدای کتاب و توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی یک رفتار صحیح فرهنگی و آگاهانه است که باید به عنوان یک فرهنگ غالب در جامعه نهادینه شود.

به گزارش ایبنا؛ عبدالعباس محمدی، متولد سال ۱۳۳۰ در شهر مرزی مهران در استان ایلام است و لیسانس علوم تربیتی دارد. اهدای کتاب و تأسیس و تجهیز کتابخانه را از سال ۱۳۵۰ در همین شهر آغاز کرده و سپس در سطح استان توسعه داده است.وی تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار جلد کتاب در میان جوامع مختلف هدف در استان ایلام و برخی از شهرهای عراق، توزیع و اهدا کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها