یکشنبه ۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۱
آیت‌الله عبدالنبی نمازی دارفانی را وداع گفت

قم - آیت‌الله عبدالنبی نمازی عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دعوت حق را لبیک گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قم، آیت‌الله عبدالنبی نمازی عضو مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده سابق ولی فقیه در کاشان پس از یک دوره بیماری، امروز هشتم بهمن ۱۴۰۲ در منزلش در قم دارفانی را وداع گفت و به دیار باقی شتافت.

جزییات تشییع و تدفین متعاقباً اعلام خواهد شد.

آیت‌الله عبدالنبی نمازی در سال ۱۳۲۷ در شهر بوشهر به دنیا آمد. پدرش مرحوم حجت‌الاسلام حاج شیخ احمد نمازی فرزند آیت‌الله حاج شیخ حسین نمازی دشتی بود. مادرش نیز دختر مرحوم شیخ عباس از روحانیان استان بوشهر بود. پدر آیت‌الله نمازی برای تبلیغ به آبادان هجرت کرد و خانواده‌ را نیز به‌ همراه‌ برد.

برخی از مسئولیت‌های او پس از انقلاب اسلامی به این شرح است: قاضی شرع دادگاه‌های انقلاب اسلامی غرب کشور طی سال های ۵۸ و ۵۹؛ نمایندگی امام و فرماندهی سپاه منطقه ۲ کشوری‌؛ مسئولیت بخش آمار و بررسی شورای مدیریت حوزه علمیه قم‌؛ مسوول آموزش‌های عقیدتی سیاسی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی‌؛ نمایندگی مجلس خبرگان‌ رهبری‌ در دور دوم‌ و سوم‌ از استان‌ بوشهر؛ نمایندگی‌ مجلس‌ خبرگان‌ رهبری‌ در دور چهارم از استان تهران؛ عضویت‌ در جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌؛ دادستان‌ کل‌ کشور؛ امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کاشان.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها