جمعه ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۵
کتاب «اصلانی به روایت اصلانی» منتشر شد

کتاب «اصلانی به روایت اصلانی» نوشته زاون قوکاسیان و ترجمهٔ یونس تراکمه، داوود مسلمی از انتشارات نشر خوب به در نوبت اول زمستان ۱۴۰۲ به چاپ رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «اصلانی به روایت اصلانی» نوشته زاون قوکاسیان و ترجمهٔ یونس تراکمه، داوود مسلمی از انتشارات نشر خوب به در نوبت اول زمستان ۱۴۰۲ به چاپ رسیده است. این کتاب در ۳۳۶ صفحه با موضوع سینما برای علاقه‌مندان به این حوزه گردآوری شده است.

کتاب حاضر مجموعه گفت‌وگوهای محمدرضا اصلانی از چگونگی شکل‌گیری علاقه‌اش به سینما، ورودش به عرصۀ فیلم‌سازی و خلق آثار ادبی، هنری و سینمایی‌اش است که به همت انتشارات نشر خوب منتشر شده است.

همچنین نکتهٔ قابل‌توجه در این کتاب این است که اصلانی ورودش را به سینما کاملاً اتفاقی می‌داند و رفته‌رفته به سینما ورود پیدا کرده است.

در کتاب «اصلانی به روایت اصلانی» این‌گونه روایت شده است که ما به‌خاطرنداشتن پایگاهی ملی و نبودن اندیشه بنیانی به جریان‌های سینما، تاریخ سینمای جهان را در دست نداریم؛ اما اروپا شرقی، آلمان، مصر و هند و بسیاری کشورهای دیگر که دیرتر از ما به سینما پرداختند آگاهانه به‌سوی سینما جهان رفته‌اند.

این کتاب علاوه برقرار گرفتن در دستهٔ سینماگران، متعلق به افرادی است که به سرگذشت سینماگران از جمله به زندگینامهٔ پدر سینمای ایران علاقه‌مند هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها