پنجشنبه ۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۴
کارگاه آموزشی مهندسی کاغذ در صحنه‎ نمایش برگزار می‌شود

تکنیک‎ کتاب‎‌های پاپ آپ در طراحی صحنه‎ نمایش، توسط ابراهیم شاکری کارگردان و طراح صحنه تئاتر آموزش داده می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ کارگاه آموزشی مهندسی کاغذ، آموزش استفاده از تکنیک‌‎ کتاب‌‎های پاپ آپ، ۲۶ و ۲۷ بهمن ماه برگزار می‌‎شود. خانه فرهنگ و هنر چکانه در راستای فعالیت‎‌های آموزشی خود و با هدف رشد خلاقیت فردی و توسعه در طراحی و ساخت صحنه نمایشی با امکان جابجایی آسان؛ این کارگاه را با مشارکت موسسه فرهنگی منادی تربیت طی دو روزه برگزار می‎‌کند.

کارگاه استفاده از تکنیک‎ کتاب‎‌های پاپ آپ در صحنه نمایش، ویژه نمایشگران عروسکی و کودک و نوجوان، طراحان صحنه و معماران، تصویرگران و گرافیست‎ها برنامه‎‌ریزی شده است.

شرکت کنندگان در این دوره دو روزه از تکنیک‎‌های پایه و ساده کتاب‌‎های پاپ آپ تا عملکردها و تکنیک‎‌های پیچیده در صحنه‌‎ی نمایش را در سه سطح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته خواهند آموخت. این کارگاه توسط ابراهیم شاکری نویسنده کارگردان و طراح صحنه آموزش داده می‎‌شود.

اصطلاح POP-UP BOOKS و یا POP-UP به هر طرح سه بعدی در کتاب و هر شی که ویژگی متحرک و پویا دارد و رابطه‌‎ای فراتر از متن و تصویر، با مخاطب ایجاد می‌‎کند، گفته می‎‌شود و شامل گونه‌‎های بسیاری است. از این تکنیک بیشتر در تولید کتاب برای کودکان استفاده می‎‌شود ولی در سال‎‌های اخیر کاربردهای نمایشی آن در طراحی صحنه بسیار مورد توجه قرار گرفته شده است.

معرفی pop-up books، تاریخچه، آموزش تکنیک Tunnel books، آموزش تکنیک Transformation، ساخت پاپ آپ از یک حجم پیچیده عینی از شیوه ترسیم حجم تا ساخت آن، چگونگی تغییر در یک تکنیک ساده برای رسیدن به حرکت خلاقانه و پیچیده، صحافی کتاب‎‌های پاپ آپ در ابعاد مختلف؛ از سرفصل های این کارگاه دو روزه است.

کارگاه دو روزه استفاده از تکنیک های پاپ آپ در صحنه تئاتر، موسوم به مهندسی کاغذ در طراحی صحنه نمایش، توسط ‎انتشارات و خانه فرهنگ و هنر چکانه، با مشارکت موسسه فرهنگی منادی تربیت پنجشنبه و جمعه ۲۶ و ۲۷ بهمن ماه از ساعت ۱۳ الی ۱۹ در سالن موسسه فرهنگی منادی تربیت در خیابان استاد نجات الهی- بین طالقانی و سمیه- کوچه رضا مقدسی - پلاک ۲۶، برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر، حداکثر تا تاریخ ۲۰ بهمن ماه می‌‎توانند از طریق سایت تیوال و یا پیام‌‎رسان‌‎ها با شماره ۰۹۱۰۲۰۵۱۸۳۵ تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها