دوشنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۰
فضای نویسندگی در زنجان از داستان کوتاه به سمت رمان می‌رود

زنجان- یک نویسنده زنجانی با اشاره به اینکه بیشتر نویسندگان به سمت رمان پیش رفته‌اند، گفت: این موضوع یک اتفاق خوب برای استان محسوب می‌شود؛ چون اکنون وضعیت داستان از داستان کوتاه به رمان جهش پیدا کرده است.

سلمان کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: استان زنجان در حوزه نویسندگی استعدادهای خوبی دارد که روز به روز بر مهارت آنها افزوده می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کلاس‌های آموزشی متعدد در حوزه داستان‌نویسی و شیوه‌های نویسندگی در زنجان گفت: قاعدتاً برگزاری این کلاس‌ها تاثیر مثبتی در ارتقای سطح مهارت‌های نویسندگان دارد.

این نویسنده زنجانی با اشاره به اینکه یک موضوع در استان زنجان طی چند سال اخیر مورد توجه است و آن اینکه بیشتر نویسندگان به سمت رمان پیش رفته‌اند، بیان کرد: این موضوع یک اتفاق خوب برای استان محسوب می‌شود؛ چون اکنون وضعیت داستان استان از داستان کوتاه جهش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: امید است با فعالیت نویسندگان در این حوزه و با پشتکاری که دارند؛ یک جریانی مثل اتفاقی که در دهه چهل در اصفهان افتاد، در زنجان نیز بیافتد.

کریمی با اشاره به اینکه قبلاً غالب کارهای نویسندگی در استان زنجان در حوزه داستان کوتاه بود، گفت: داستان‌نویسان ما غالباً یک نشست یا دو نشست داستان کوتاه را می‌نویسند اما کار رمان کار سخت و طاقت فرسایی است و بسیار زمان‌بر است.

فضای نویسندگی در زنجان از داستان کوتاه به سمت رمان می‌رود

وی ادامه داد: برای نوشتن یک رمان اگر به صورت متوسط هر روز ۴ ساعت برای این کار وقت بگذارید، حدود چندین ماه زمان می‌برد؛ علاوه بر این زمان باید یکپارچگی متن نیز حفظ شود تا خواننده با آن ارتباط برقرار کند.

کریمی با اشاره به اینکه ما این پتانسیل را داریم که ادبیات استان را همان طور که شعر این استان مطرح است، مطرح کنیم، اضافه کرد: البته باید حمایت‌های لازم هم صورت گیرد تا نویسنده انگیزه فعالیت در این فضا را داشته باشد.

این نویسنده زنجانی با تأکید بر فضاسازی لازم برای فعالیت نویسندگان به ویژه حمایت از کتاب‌های چاپ شده توسط آنها بیان کرد: غالباً احساس نیازبه نوشتن، باعث می‌شود که نویسنده به سراغ نوشتن در خصوص موضوعی برود.

وی ادامه داد: یک نویسنده نیز وقتی درباره موضوعی احساس نیاز کند؛ شروع به نوشتن درباره آن می‎کد؛ اما نکته اینجاست که باید شرایط لازم برای فعالیت وجود داشته باشد.

کریمی گفت: البته یک گروه از نویسندگان دیگر نیز وجود دارند که نیاز جامعه را در نوشتن در نظر می‌گیرند که خود من جزو این گروه هستم و در حقیقت این طور احساس می‌کردم که مردم نیز باید در مورد این مسائل آگاهی یابند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط