چهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
استقبال بی‌نظیر مردم زنجان از سلسله جلسات «ادبیات و زندگی»

زنجان- مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه جلسات «ادبیات و زندگی» به شرح قصه‌های مثنوی، غزلیات حافظ و هفت وادی عطار می‌پردازد، گفت: این جلسات با حضور اساتید برجسته و استقبال پرشور مردم برگزار می‌شود و فرصتی مناسب برای تامل و کسب آرامش درونی است.

محمد رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان اقدام به برگزاری سلسله کارگاه‌های ادبیات کلاسیک از جمله سلسله جلسات شرح مثنوی «حکایت نی»، «حکایت حکمت»، شرح هفت وادی عطار «حکایت پرواز» و شرح غزلیات حافظ «شرح بی‌نهایت» کرده و با استقبال عموم مردم مواجه شده است.

وی افزود: یکی از راه‌های کسب آرامش درونی در دنیای شلوغ و پراسترس امروزی، اختصاص دادن زمانی برای تفکر و تامل در خود است و سلسله جلسات «ادبیات و زندگی» با این رویکرد برگزار می‌شود.

رضاخانی با بیان اینکه این جلسات با هدف بازپردازی گستره اشعار شاعران در زندگی عموم مردم برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: مضامین اشعار شاعران نامدار پارسی در همه دوران‌ها کاربردی و کارگشا است و فرصتی غنیمت برای تدبر پیش روی ما می‌نهد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان ضمن اشاره به استقبال عموم مردم از این جلسات تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ جلسه از شروع برگزاری سلسله جلسات «ادبیات و زندگی» می‌گذرد و در این مدت استقبال داوطلبانه مردم از این جلسات افزایش یافته؛ به گونه‌ای که دیگر جای خای برای نشستن در سالن نداریم.

این مسئول اظهار کرد: سلسله جلسات شرح غزلیات حافظ «شرح بی‌نهایت» با حضور محمد حسین صائینی (ادیب و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی زنجان) برگزار شده و به شرح مضامین والای غزلیات حافظ می‌پردازد.

وی ادامه داد: سلسله جلسات شرح قصه‌های مثنوی «حکایت نی» و شرح هفت وادی عطار «حکایت پرواز» نیز با حضور استاد قربان ولیئی (ادیب، شاعر و استاد ادبیات دانشگاه زنجان) برگزار می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه شرکت کنندگان این جلسات به استان زنجان محدود نمی‌شود، عنوان کرد: این جلسات از سراسر ایران و کشورهای دیگر مخاطب دارد و حضور عموم مخاطبین در این کارگاه بلامانع است.

وی خاطر نشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند به زنجان، پیاده راه سبزه میدان، سالن اجتماعات مسجد جامع مراجعه کنند یا با جستجوی عبارت (@adabizanjanpl) در پیامرسان ایتا و عضویت در کانال سلسله جلسات «ادبیات و زندگی» به فایل صوتی جلسات دسترسی بیابند.

رضاخانی در پایان گفت: روزهای چهارشنبه جلسات شرح عطار، روزهای پنج‌شنبه جلسات شرح مثنوی و روزهای شنبه جلسات شرح حافظ برگزار می‌شود و ساعت برگزاری همه این جلسات ۱۶:۰۰ تا ۱۷:۰۰ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط