یکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
کتاب «حقیقت عظیم» تجدید چاپ شد

همزمان با ایام فاطمیّه، کتاب «حقیقت عظیم» شامل مجموعه بیانات حضرت آیت‌الله‌ خامنه‌ای درباره‌ی حضرت فاطمه(س) به چاپ سوم رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «حقیقت عظیم» مروری است بر سیر بیانات رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۵۱ هجری شمسی در تبیین شخصیت حضرت فاطمه (س)، «ابعاد زندگی ظاهری و فضایل عملی حضرت فاطمه (س)»، «مقامات معنوی حضرت فاطمه (س)»، «برکات حضرت فاطمه (س)»، «نمونه و الگو بودن حضرت فاطمه (س)»، «وظیفه‌ی ما نسبت به حضرت حضرت فاطمه (س)»، «انقلاب اسلامی و حضرت فاطمه (س)» و «زن از دیدگاه اسلام غرب».

در نگارش کتاب «حقیقت عظیم» سه مرحله‌ی اصلی طی شده است. مرحله‌ی استخراج، نخستین گام از مراحل شکل‌گیری این اثر است که به تمامی بیانات و دست‌نوشته‌های رهبر معظّم انقلاب در بازه‌ی زمانی تعیین شده مراجعه شده است. در بخش مستندیابی برای موارد قرآنی، روایی و تاریخی مورد نیاز به استناد، حداقل به پنج منبع از منابع متقدّم و معتبر شیعه و سنی (حتی‌الامکان تا پایان قرن ششم هجری) و نیز کتاب بحارالانوار به‌عنوان کتاب مرجع مورد استفاده قرار گرفته است. در بخش تدوین، علاوه بر انتخاب عناوین و تیترهای مناسب، فهرستی تفصیلی از ساختار موضوعات مطرح شده ارائه شده است. این فهرست همراه با فهرست آیات و روایات و نمایه‌های لفظی (اعلام، زمان‌ها، مکان‌ها) به‌صورت الکترونیکی و در قالب شناسه‌ی QR در کتاب چاپ شده است.


گفتنی است کتاب «حقیقت عظیم» توسط موسسه‌ی فرهنگی حدیث لوح و قلم گردآوری و از سوی انتشارات انقلاب اسلامی وابسته به دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روانه‌ی بازار نشر شده است.علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه‌ی این کتاب به کتابفروشی‌های سراسر کشور یا به پایگاه الکترونیکی انتشارات به نشانی www.khameneibook.ir مراجعه نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط