سه‌شنبه ۲۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۶
کارنامه نشر کودک و نوجوان انتشارات کتاب جمکران در پاییز ۱۴۰۲

انتشارات کتاب جمکران در پاییز امسال پنج عنوان کتاب جدید و ۲۳ عنوان کتاب تجدید چاپ‌شده به بازار کتاب کودک و نوجوان کشور عرضه کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گنجشک‌های جمکران (دفتر کودک و نوجوان انتشارات کتاب جمکران) در پاییز امسال و طی این ۵۲ روزی که از فصل سوم سال گذشته است، پنج عنوان کتاب جدید با عناوین «مجموعه شش‌جلدی بامزه‌ها»، «بهشت کبوتر می‌خواهد»، «سبزترین نذر»، «بابا فوفو» و «آخرین قطار» را منتشر کرده است.

«مجموعه شش‌جلدی بامزه‌ها» مجموعه‌داستانی با شخصیت حیوانات است که در هر داستان ماجرای بامزه‌ای در آن رخ می‌دهد؛ ماجرایی که ناشی از بی‌خبری شخصیت‌های داستان از «قابلیت‌های خویش» یا بی‌خبری از «یکی از پدیده‌های جهان آفرینش» است و در فرازونشیب داستانی، کم‌کم آن پدیده و اهمیتش آشکار می‌شود. این مجموعه با محوریت خداشناسی و تأکید بر موضوعاتی چون همدلی، مهربانی، دلسوزی و اعتمادبه‌نفس و نکوهش کارهای نادرستی چون تقلید کورکانه، قضاوت در نگاه اول و خودکم بینی روانه بازار شده است. مجموعه «بامزه‌ها» را سیدمحمد مهاجرانی نوشته و جلدهای ۱ و ۴ و ۵ به تصویرگری سیده‌رضوان مدنی، جلدهای ۲ و ۳ به تصویرگری لیلی حیدری و جلد ۶ به تصویرگری رقیه طاهری است.

کارنامه نشر کودک و نوجوان انتشارات کتاب جمکران در پاییز ۱۴۰۲

«بهشت کبوتر می‌خواهد» رمانی نوجوان به قلم مونا اسکندری است. در این رمان با شخصیت پسری به نام محمدحسن که پسری کبوترباز است همراه می‌شویم و به صورت غیرمستقیم با زندگی شهیدان نوجوان؛ شهیداسماعیل اکبری، شهیدجلیل شرفی و شهدای دبیرستان علویان آشنا می‌شویم و رشد فکری که این شهدا و اثرگذاری‌ای را که در شخصیت محمد حسن داشته‌اند می‌بینیم.

کارنامه نشر کودک و نوجوان انتشارات کتاب جمکران در پاییز ۱۴۰۲

«سبزترین نذر» داستانی کم‌حجم به قلم نوید ظریف‌کریمی با تصویرگری نیره‌سادات مُهری است. اتفاقات کتاب حوالی نیمه شعبان است و عطر شربت زعفران نذری و بوی اسپند و کندر توی تمام صفحات کتاب به مشام‌مان آشناست. نویسنده با گذر از مسیر دوستی، اتفاقات داستان را در بستر رابطه قشنگی شکل می‌دهد که امیرمهدی و محمد دو سر آن‌اند. این دو پسربچه دل‌شان می‌خواهد کاری برای امام زمان‌شان در روز ولادتش انجام بدهند؛ اما تکاپوهایشان به جایی نمی‌رسد. «سبزترین نذر» با قصه‌ای شیرین، به بچه‌های ما نشان می‌دهد که دوست داشتن امام زمان‌شان چه برکت‌هایی دارد.

کارنامه نشر کودک و نوجوان انتشارات کتاب جمکران در پاییز ۱۴۰۲

«بابا فوفو» جلد دوم «پروفسور فوفو» به نویسندگی معصومه میرابوطالبی است که به تازگی منتشر شده و با هدف حفاظت و حراست از زمین، این سیاره آبی و سرمایه جهانی نوشته شده است. این اثر با شرح قصه‌ای آموزنده و پرفراز و فرود، مخاطب را به اندیشه و تفکر وادار می‌کند. کتاب «بابا فوفو» ماجرای سحر و مادرش و سفر دور و دراز و ماجراجویانه آن‌ها را به سرزمین گلیم‌گوش‌ها روایت می‌کند.

کارنامه نشر کودک و نوجوان انتشارات کتاب جمکران در پاییز ۱۴۰۲

«آخرین قطار» تازه‌ترین کتاب انتشارات کتاب جمکران است که به قلم اعظم‌سادات سیادت و تصویرگری مژگان حامد منتشر شده و در روزهای آینده وارد بازار می‌شود. همه ما دستفروش‌ها را دیده‌ایم: توی خیابان، مترو و حتی گوشه سنگفرش‌ها. این اثر، داستان یکی از همین دستفروش‌های کوچک است. احمد که همیشه لواشک‌ها را آخر سر می‌گذارد توی بساطش، قهرمان کوچک داستان است. کتاب، با داستان جذابی که در شهر مشهد اتفاق می‌افتد و تصاویر پُرجانی که دارد، حسابی از پسِ گرم کردن روزهای پاییزمان برمی‌آید.

کارنامه نشر کودک و نوجوان انتشارات کتاب جمکران در پاییز ۱۴۰۲

با توجه به استقبال والدین و کودکان و نوجوانان، عناوین متعددی از آثار دفتر کودک و نوجوان انتشارات کتاب جمکران در پاییز امسال به چاپ مجدد رفته و به بازار عرضه شده است که عبارت‌اند از: مجموعه «تولدی دوباره» چاپ ۱۲، «زیباترین عید و جشن» چاپ ۱۱، «آموزش وضو و نماز» چاپ ۱۰، «قصه خوبان» چاپ ۹، «سقای حرم» چاپ ۸، «پروفسور فوفو» چاپ ۸، «مژده گل امام زمان» چاپ ۸، «ریحانه پیامبر» چاپ ۷، «جایزه دخترانه» چاپ ۷، «باز هم آن مرد را دیدم» چاپ ۶، «کشتی روی ابرهای سیاه» چاپ ۶، «بدون ریش و سبیل مرد شدم» چاپ ۵، «ضرب‌المثل‌های خیس» چاپ ۵، «خدای خوب خوب من» چاپ ۵، «مقداد چاپ» چاپ ۵، «نرگس در خانه مادربزرگ» چاپ ۴، «ماجراهای امین و ایمان» چاپ ۴، «قلب سفید پدربزرگ» چاپ ۴، «صدای دوست‌داشتنی» چاپ ۴، «کریستال و قالیچه پرنده» چاپ ۴، «شهر شکل‌ها» چاپ ۳، «این تانک واس ماس» چاپ ۲ و «کبوتر کاغذی» چاپ ۲.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط