یکشنبه ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۶

کردستان - کتاب زندگینامه شهدای ورزشکار با عنوان «سیمای شهدای ورزشکار استان کردستان» با حضور تعدادی از مسئولان و رؤسا و نائب رؤسای هیئت‌های ورزشی در سنندج رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا) در سنندج، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان در این مراسم، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی؛ اظهار کرد: چاپ کتاب شهدا کار بسیار ارزشمندی است که می‌تواند در آشنایی نسل جوان امروزی با تاریخ پر افتخار کشور و تبیین تلاش ماندگار رزمندگان و شهدای عزیزمان در بوجود آمدن آن و ایجاد امنیت و آرامش کنونی، تأثیرگذار باشد.

عبدالله رشیدی‌پور ادامه داد: کردستان سرزمین 18 هزار شهید مهاجر و بیش از پنج هزار و 400 شهید انصار بوده که زندگینامه هر یک از این عزیزان پر از درس و افتخار است.

وی با بیان اینکه بسیاری از رشادت‌ها و حماسه‌های شهدا به ویژه شهدای ورزشکار مغفول مانده و اطلاع‌رسانی نشده است، افزود: باید با استفاده از چاپ و توزیع چنین کتاب‌های ارزشمند و ابزارهای فرهنگی نسبت به تبیین آنها اقدام شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار کردستان با تأکید بر اینکه این کتاب در اختیار همگان به ویژه جامعه ورزشی و همه علاقه‌مندان قرار گیرد، اضافه کرد: اگر زندگانی و سرنوشت شهدای خطه کردستان را بررسی کنیم به عجایبی بر می‌خوریم که انسان را در بهت و حیرت قرار می‌دهد. باید نسل جوان امروزی با آن رشادت‌ها آشنا شوند.

رشیدی‌پور، پیشرفت نظام جمهوری اسلامی در همه جوانب را حاصل تلاش همه اقشار مردم، دولتمردان و نیروهای مسلح دانست و عنوان کرد: کمترین کاری که در حق شهدا می توان انجام داد زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان است.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم به مهمانان اظهار کرد: امنیت کنونی در سراسر کشور به ویژه کردستان حاصل خون شهیدانی است که از جان خود گذشتند تا آرامش را برایمان به ارمغان آورند، ما نیز وظیفه حفاظت از آن را برعهده داریم.

آمنه غلام‌ویسی، درباره این رونمایی گفت: گردآوری این کتاب زندگینامه شهدا از 2 سال پیش با کمک و همکاری سپاه بیت‌المقدس و بسیج ورزشکاران کردستان آغاز شده و این حداقل کاری است که به عنوان دَین به شهدا توانسته‌ایم در حوزه ورزش و جوانان انجام دهیم.

وی با بیان اینکه هرکدام از ما در مقابل شهدا دَینی داریم و باید آن را ادا کنیم تا انقلاب را به سلامتی به دست نسل‌های بعدی خود برسانیم، خاطر نشان کرد: از زمان جنگ تحمیلی تاکنون انقلاب اسلامی با خون جوانان لایق خود از گزند تمامی توطئه‌های دشمنان در امان مانده و اکنون وظیفه ماست که این نظام را با تاسی از اهداف شهدای والامقام به رشد و بالندگی برسانیم.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان استان کردستان به ایثارگری‌های مردم ایران به ویژه کردستانی‌ها در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: گام برداشتن در ثبت خاطرات آن دوران کاری ارزشمند است چرا که به انتقال آرمان‌ و ارزش‌های آن دوران کمک شایانی می‌کند.

غلام‌ویسی عنوان کرد: چاپ و توزیع این کتاب‌ها در سطح جامعه، فرصتی برای یادآوری و زنده نگه داشتن از جان گذشتگی‌های ایرانیان به ویژه جوانان کردستانی در زمان جنگ تحمیلی است که اجازه ندهند وجبی از خاک کشورمان به دست دشمن بیفتد.

در پایان این مراسم از کتاب زندگینامه شهدای ورزشکار با عنوان «سیمای شهدای ورزشکار استان کردستان» که شامل 64 شهید ورزشکار بود، رونمایی و از اعضای خانواده شهدای ورزشکار و کارکنان خانواده شهید و رزمنده ورزش و جوانان کردستان تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها