جمعه ۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
دبیرستان «شهید هادی کریمی» مدرسه دوستدار کتاب می‌شود / سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» نفرات برتر خود را شناخت

قم- برنامه‌‎ریزی برای تبدیل دبیرستان «شهید هادی کریمی» به مدرسه دوستدار کتاب و اعلام نفرات برتر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» از جمله اخبار کوتاه فرهنگی قم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، مهدی توکلیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم، در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید، گفت: کتاب خواندن و افزایش آگاهی تنها راه ایمنی در مقابل آسیب‌های فضای است.
 
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم در این مراسم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: هفته دفاع مقدس، یادآور فداکاری های نسلی است که با گذشت از جان به ما فرصت زندگی امن را هدیه کردند.

 
وی در ادامه با اشاره به جنگ نرم دشمن علیه مردم ایران بیان کرد: دشمنان انقلاب، ابتدا با جنگ سخت و سپس با جنگ نرم و ترکیبی، به دنبال نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند که خوشبختانه با آگاهی مردم در این ۴۵ سال به اهداف خود نرسیده‌اند.

سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» نفرات برتر خود را شناخت
 
سیدعلی نقیب در مجتمع فرهنگی هدایت در آئین اختتامیه چهارمین سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» که به همت مرکز آفرینش‌های حوزه هنری قم برگزار شد، ضمن خیر مقدم در اختتامیه به تشریح روند برگزاری سوگوار پرداخت،گفت: سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» دو دوره به صورت استانی برگزار شده است و دوره سوم و چهارم به صورت ملی فراخوان داد که در چهارمین دوره رشد آثار دریافتی مواجه شدیم.

دبیر سوگواره، افزود: در مجموع ۲۰۰ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه ارسال شد که این آثار در سه مرحله غربالگری شدند. ۱۰ اثر به عنوان راه یافتگان مرحله نهایی مشخص شد و از این ۱۰ اثر ۵ اثر به عنوان شایسته تقدیر انتخاب گردید.
 

نسل جوانان دهه شصت چالش‌ها را با خلاقیت حل کردند
 
محسن بخشی نیا پیشکسوت دفاع مقدس در دومین نشست روایتگری و خاطره‌گویی دفاع مقدس گفت: هفته دفاع مقدس، یادآور آغاز جنگ تحمیلی، حماسه، شور، پیروزی‌ها و شکست‌ها و تلخی‌ها و شیرینی‌های هشت سال دفاع مقدس است که در این ایام، مردم و نخبگان باید مروری بر آنچه که در آن ایام اتفاق افتاد داشته باشند و رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس نیز وظیفه دارند آن حماسه‌ها را به نسل جدید منتقل کنند.
 
وی در ادامه با تاکید بر نقش جوانان در دهه پیش‌رو افزود: نسل جوانان دهه شصت همچون حسن باقری، مهدی زین الدین و... چالش‌ها و مشکلات پیش روی انقلاب و جنگ را با خلاقیت و تکیه بر خودباوری حل کردند و نسل جدید نیز باید با الگو گرفتن از سبک زندگی فرهنگی و اخلاقی شهدا، در میسر اعتلای فرهنگ کشور گام بردارند.
 

دبیرستان «شهید هادی کریمی» مدرسه دوستدار کتاب می‌شود
 
یونس عزیزی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید با بیان اینکه معتقدم کتاب توانایی ایجاد می‌کند، گفت: کار ویژه امسال دبیرستان شهید هادی کریمی تلاش برای تبدیل این دبیرستان، به مدرسه دوستدار کتاب است.

مدیر دبیرستان شهید هادی کریمی تصریح کرد: یکی از برنامه‌های ما تنظیم تفاهم‌‌نامه‌ای با کتابخانه شهدای نوبهار است تا دانش‌آموزان این منطقه از شهر قم، بتوانند از امکانات کتابخانه استفاده کنند.
 
وی اضافه کرد: با دوستان اداره کتاب اداره‌ کل ارشاد قم گفت‌وگو شده است تا بتوانیم از ظرفیت این اداره در راستای مدرسه دوستدار کتاب استفاده کنیم.

عزیزی در پایان گفت: امیدوارم دانش‌آموزان علاقه‌مند، همکاران و اولیا گرامی در این میسر ما را همراهی کنند تا با هم‌افزایی و مشارکت همه بتوانیم، قدمی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برداریم.
 

 مجموعه کتاب «قهرمان من» روایت قهرمانان واقعی کشور است
 
حجت‌الاسلام علی لقمان‌پور در نشست رونمایی از کتاب‌های «حاج همت» نوشته ناهید رحیمی و «آرمان عزیز» که در باغ موزه دفاع مقدس قم برگزار شد، گفت: هفته دفاع مقدس یادآور شهیدانی است که دل در گرو عشق خداوند داشتند و فداکاری‌ها و رشادت‌های آنان زمینه امنیت امروز ما را فراهم کرده است.

مديركل حفظ آثار و نشر ارزش‌هاي دفاع مقدس استان قم تاکید کرد: تدوین مجموعه کتاب «قهرمان من» روایت فداکاری‌ها و قهرمانان واقعی کشور ماست و وظیفه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی نیز حمایت و ترویج این مجموعه کتاب ارزشمند است که به نوعی می‌توان آن را مصداق بارز جهاد تبیین دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها