سه‌شنبه ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۱
ایجاد کسب و کار خانگی با برگزاری دوره‌های آموزشی در کتابخانه

زنجان- کتابدار کتابخانه «استاد شهریار» گفت: با برگزاری دوره‌های آموزشی شاهد راه‌اندازی کسب و کارهای موفقی در روستای قلعه حسینیه بودیم و بسیاری از بانوان خانه‌دار و سرپرست خانوار توانستند شغل ایجاد کرده و به درآمدزایی برسند.

رویا هادی‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان گفت: برگزاری دوره‌های آموزشی هنری و مهارتی در کتابخانه تجربه ارزشمندی بود که منجر به اشتغالزایی بسیاری از بانوان خانه‌دار و سرپرست خانوار روستای قلعه حسینیه شد.

وی با بیان اینکه کتابخانه نقش پررنگی در ارتقای مهارت روستاییان دارد، گفت: کتابخانه تنها پایگاه فرهنگی فعال در اغلب روستاها است؛ مکانی که خانواده‌ها به آن اعتماد دارند و با اطمینان خاطر به فرزندانشان اجازه شرکت در فعالیت‌های کتابخانه را می‌دهند.

هادی‌لو ضمن اشاره به اینکه کارگاه‌های هنری و مهارتی از سال 1393 در کتابخانه استاد شهریار درحال برگزاری است، افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی هم باعث ارتقای مهارت روستاییان شده و هم آنها را به محیط کتابخانه و مطالعه کتاب علاقه‌مند کرده است.

کتابدار کتابخانه استاد شهریار ادامه داد: بعد از برگزاری دوره‌های آموزشی در کتابخانه و با پیگیری‌های صورت گرفته، شاهد راه‌اندازی کسب و کارهای موفقی در روستای قلعه حسینیه بودیم و بسیاری از بانوان خانه‌دار و سرپرست خانوار توانستند شغل ایجاد کرده و به درآمدزایی برسند.

این کتابدار با اشاره به اینکه امروزه کتابخانه یک پایگاه فرهنگی-اجتماعی فعال است، خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم علاوه بر ترویج فرهنگ مطالعه، در ارتقای مهارت‌های اساسی و مورد نیاز اهالی روستا نیز گام برداریم.

هادی‌لو با بیان اینکه استقبال اهالی روستا و بویژه بانوان از دوره‌های آموزشی برگزار شده در کتابخانه بسیار خوب بود، اظهار کرد: با توجه به اینکه همه بانوان روستا به راحتی امکان جا به جایی به شهر و شرکت در دوره‌های آموزشی را ندارند، این فرصت را مغتنم شمرده و از دوره‌های برگزار شده در کتابخانه استقبال کردند.

وی گفت: رویکرد جدید کتابخانه‌های عمومی نسبت به ارائه خدمات نوین بسیار مسرت بخش است و امیدورام در ارتقای همه جانبه اعضای کتابخانه‌ها موثر باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها