پنجشنبه ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
رشد ۴۰۰ درصدی آثار ارسالی به سوگواره «روضه‌های داستانی» تا آغاز به کار کارگاه «یکشنبه‌های داستانی» در قم

 قم- رشد ۴۰۰ درصدی آثار ارسالی به سوگواره «روضه‌های داستانی» و آغاز به کار ششمین دوره کارگاه «یکشنبه‌های داستانی» در قم از جمله اخبار کوتاه فرهنگی استان قم است.    

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در قم، در آستانه هفته دفاع مقدس اداره کل کتابخانه‌های استان قم، با همکاری اداره کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس، ستاد کنگره شهدای استان و خانه مطبوعات استان سلسله نشست‌های «روایت‌گری دفاع مقدس» را برگزار می‌کند.

سلسله نشست‌های «روایت‌گری دفاع مقدس» با هدف تبیین فداکاری ها و ماندگاری رشادت‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس ویژه نوجوانان به میزبانی کتابخانه های عمومی قم برگزار خواهد شد.

این برنامه‌ها به میزبانی کتابخانه‌های عمومی قم برگزار می شود و برنامه خاطره‌گویی دفاع مقدس ویژه نوجوانان، به میزبانی کتابخانه‌های عمومی مریم، مرکزی و علامه امینی خواهد بود.
 
 
آغاز ششمین دوره کارگاه «یکشنبه‌های داستانی»
 
عصر یکشنبه ۲۶ شهریور ماه ششمین دوره کارگاه «یکشنبه‌های داستانی» با حضور علی غبیشاوی، نویسنده و مدرس داستان، سید مهدی حسینی رئیس حوزه هنری قم و علاقمندان به داستان‌نویسی در قم برگزار شد.

کارگاه یکشنبه‌های داستانی که به همت واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری قم برگزار می‌شود به ارائه و بررسی آثار داستان‌نویسان شهر قم که علاقمند به نقد آثارشان هستند، اختصاص دارد. در این جلسات علی غبیشاوی ضمن نقد آثار ارائه شده، اصول داستان‌نویسی را با حاضران به اشتراک می‌گذارد.
 

رشد ۴۰۰ درصدی آثار ارسالی به سوگواره «روضه‌های داستانی»
 
سیدعلی نقیب در نشست روند برگزاری سوگواره روضه‌های داستانی در حوزه هنری قم ضمن تشکر از حمایت‌های رئیس و مجموعه حوزه هنری قم، گفت: آثار ارسالی این دوره از سوگواره به دبیرخانه نسبت به دوره قبل از رشد ۴۰۰ درصدی برخوردار است.

سیدمهدی حسینی، رئیس حوزه هنری استان قم نیز با تشکر از تلاش‌های اثربخش واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری قم در زمینه داستان، تصریح کرد: با توجه به جایگاه داستان و رمان در ادبیات ایران و استقبال مخاطبان از داستان لازم است حوزه هنری قم به داستان و داستان‌نویسی توجه ویژه‌ای داشته باشد.
 
 
حضور انتشارات راسخون در نمایشگاه کتاب مشهد با عنوان کتاب
 
حجت‌الاسلام محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار (ایبنا) در قم، با توجه به برگزاری هشتمین نمایشگاه تخصصی کتب حوزوی و معارف اسلامی، گفت: این نمایشگاه که در هفت دوره با استقبال علاقه‌مندان و اساتید حوزه و دانشگاه برگزار شده است، امسال از ۲۹ شهریور تا ۷ مهرماه در شهر مقدس مشهد برگزار می شود و پذیرای پژوهشگران و محققان محترم خواهد بود.

مسئول غرفه مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌الله کریمی‌جهرمی، ادامه داد: نشر راسخون هم که سال‌ها در حوزه چاپ و نشر کتب دینی فعالیت دارد و مسئول تنظیم و نشر آثار آیت‌الله کریمی‌جهرمی است، پس از حضور بسیار فعال و موفق خود در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، این بار در نمایشگاه مشهد مقدس حضور خواهد داشت و مجموعه آثار فقهی، اصولی، تفسیری، تراجم معظم‌له را در اختیار محققان و اساتید خواهد گذاشت.
 

حضور انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد
 
محسن اکبری شاهرودی در گفت‌و‌گو با خبرنگار  (ایبنا) در قم، درباره حضور انتشارات مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد، گفت: بیش از 100 عنوان از آثار عربی و انگلیسی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد عرضه می‌شود.

وی گفت: آثار این مرکز در غرفه رایزنی فرهنگی ایران در بغداد (المستشاریة الثقافیة الإیرانیة) جهت ارائه به اندیشمندان و علاقه‌مندان به آثار تخصصی معارفی و فقهی به نمایش گذاشته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها